Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. september 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Karplanter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Anita Thomhave Simonsen
Ærenspris fra d. 27 juli 2019.. (Læst 113 gange) Postet d. 11-09-19 kl. 17:17
Ikke de skarpeste billeder jeg har af denne plante, som jeg tror er en Ærenspris….

Jeg har taget billedet af den tilbage til d. 27 juli 2019 ved Fladbro motorbane v. Randers....

Da der er en del Ærenspris, har jeg prøvet at tjekke lidt i bøger og nået frem til mit eget bud vil være Lancetbladet Ærenspris…..p.gr. af bladenes form og blomsternes farve....

men ID ønskes meget gerne....

MVH Anita

Ærenspris fra d. 27 juli 2019.. (Ikke de skarpeste billeder jeg har af denne plante, som jeg tror er en Ærenspris….

Jeg har taget )
Foto: Anita Thomhave Simonsen
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Anita Thomhave Simonsen
#1 Kommentar postet d. 11-09-19 kl. 17:24. Emne: Ærenspris fra d. 27 juli 2019..
som man kan se på billedet, stod den i en zone af bar jord og planter....og den bare jord er opstået, fordi der på stedet har været gravet ude i Nørreåen på gr. af uddybning af udløbet af åen i Gudenåen..

Ærenspris fra d. 27 juli 2019.. (som man kan se på billedet, stod den i en zone af bar jord og planter....og den bare jord er opstået)
Foto: Anita Thomhave Simonsen
Klik på billedet for original størrelse (787 x 600)
Besvar | Kommentér

Jens Christian Schou

Svaraktivitet:

(3166)
#2 Svar postet d. 11-09-19 kl. 17:27. Emne: Ærenspris fra d. 27 juli 2019..
Enig i Lancet

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Henrik Tranberg

Svaraktivitet:

(2942)
#3 Svar postet d. 11-09-19 kl. 17:29. Emne: Ærenspris fra d. 27 juli 2019..
du ser ud til at have ret, idet nogle af kronbladenes striber ser pink ud (samme plante?)

mvh., Henrik

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Anita Thomhave Simonsen
#4 Kommentar postet d. 11-09-19 kl. 17:31. Emne: Ærenspris fra d. 27 juli 2019..
Rettelse fra Ærenspris til Ærenpris :O)

Besvar | Kommentér

Anita Thomhave Simonsen
#5 Kommentar postet d. 11-09-19 kl. 17:38. Emne: Ærenspris fra d. 27 juli 2019..
Tak skal du have Jens Christian.... skønt med god hjælp til bestemmelse...:O)

MVH Anita

Besvar | Kommentér

Anita Thomhave Simonsen
#6 Kommentar postet d. 11-09-19 kl. 17:47. Emne: Ærenspris fra d. 27 juli 2019..
Hej Henrik....tak for din enighed....jeg vil lige sige at det er samme plante...jeg forstår ikke hvorfor det ikke skulle være det ?

MVH Anita

Besvar | Kommentér

Henrik Tranberg
#7 Kommentar postet d. 12-09-19 kl. 12:56. Emne: Ærenspris fra d. 27 juli 2019..
pink striber på kronbladene, som de ses på trilogi-billedet ned. th., er mest typiske for Vand-Ærenpris ...

Besvar | Kommentér

Anita Thomhave Simonsen
#8 Kommentar postet d. 13-09-19 kl. 18:11. Emne: Ærenspris fra d. 27 juli 2019..
hej Henrik….hvis du kigger på det store billede så kan de blomster, der er længst mod højre også se lidt mere pink ud.....jeg tror det er lyset, der gør det....

men det er alle fra den samme plante..og det er den du ser på nederste foto.... :O)

MVH Anita

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator