Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. september 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Sommerfugle og lepidopterologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Michael Carlsen
Athrips pruinosella? (Læst 104 gange) Postet d. 11-09-19 kl. 20:40
Eller Bryotropha terrella? Tror mest på første bla. da det ser ud til at yderste segment på palperne er mørkere på midten. Meninger modtages med glæde

To individer. Begge til lys natten til 8. juni på Hindsholm, Nordfyn.

Athrips pruinosella? (Eller Bryotropha terrella? Tror mest på første bla. da det ser ud til at yderste segment på palperne)
Michael Carlsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (687 x 600)
Besvar | Kommentér

Michael Carlsen
#1 Kommentar postet d. 11-09-19 kl. 20:40. Emne: Athrips pruinosella?
Det andet individ

Athrips pruinosella? (Det andet individ)
Michael Carlsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 355)
Besvar | Kommentér

Karsten Schnack

Svaraktivitet:

(4378)
#2 Svar postet d. 13-09-19 kl. 10:30. Emne: Athrips pruinosella?
Det er ikke helt nemt, men jeg ser dem som Bryotropha terrella. - Selvom det er fine billeder, er det lidt vanskeligt at se, hvordan prikkerne er placeret, og jeg kan ikke se den mørke ring på palpernes endeled, som du ellers omtaler. I øvrigt synes jeg, fundet er lidt tidligt til pruinosella, men alting var selvfølgelig tidligt på den i år. Jeg går ud fra, at der var krybende pil og/eller bølle i nærheden. Hvis det alligevel er pruinosella, kan du finde den overvintrende larve i sammenspundne skudspidser.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Michael Carlsen
#3 Kommentar postet d. 13-09-19 kl. 21:48. Emne: Athrips pruinosella?
Det er efterhånden ved at gå op for mig, at man skal arbejde hen imod at blive en habil botaniker for at se på sommerfugle

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator