Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. september 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

carsten juhl
Hvilke to rovfugle. Dårligt billede (kraftigt beskåret), men.. (Læst 298 gange) Postet d. 13-09-19 kl. 20:55
Kan ikke bestemme mig, men tænker havørn og rørhøg??? Er jeg helt på vildspor?

Hvilke to rovfugle. Dårligt billede (kraftigt beskåret), men.. (Kan ikke bestemme mig, men tænker havørn og rørhøg??? Er jeg helt på vildspor? :-D)
carsten juhl har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 533)
Besvar | Kommentér

Uffe Jensen

Svaraktivitet:

(359)
#1 Svar postet d. 13-09-19 kl. 21:09. Emne: Hvilke to rovfugle. Dårligt billede (kraftigt beskåret), men..
Hej

En kongeørn forrest og en rørhøg.

mvh

Uffe Jensen

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

carsten juhl
#2 Kommentar postet d. 13-09-19 kl. 21:17. Emne: Hvilke to rovfugle. Dårligt billede (kraftigt beskåret), men..
Takker. Var lidt i tvivl om det var en ung havørn eller kongeørn

Besvar | Kommentér

peter sunesen

Svaraktivitet:

(6164)
#3 Svar postet d. 13-09-19 kl. 22:07. Emne: Hvilke to rovfugle. Dårligt billede (kraftigt beskåret), men..
Hej Carsten, det er rigtigt godt, hvis du skriver hvor og hvornår du har taget billedet.

Ser du, i Danmark er adult Kongeørn (som dette er) en meget sjælden ynglefugl, og endnu sjældnere træk-og vintergæst, så det kunne være rart at få disse meget væsentlige oplysninger

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Morten Kofoed-Hansen

Svaraktivitet:

(640)
#4 Svar postet d. 14-09-19 kl. 16:18. Emne: Hvilke to rovfugle. Dårligt billede (kraftigt beskåret), men..
Jeg kan så berette at fuglen er fra ynglelokaliteten i Lille Vildmose, da jeg så selvsamme foto på DOFbasen.

Husk at følge op på tråde, du starter her siden, når nu andre bruger tid på at besvare.

med venlig hilsen

Morten

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

carsten juhl
#5 Kommentar postet d. 14-09-19 kl. 18:56. Emne: Hvilke to rovfugle. Dårligt billede (kraftigt beskåret), men..
Hej Peter og Morten.

Jeg beklager at jeg ikke fik det med i første omgang og at jeg ikke får svaret tilbage før nu. Men ja, kongeørnen var med til at jage skestorke frem i går formiddags. Set fra p-pladsen ved Tofte sø. Jeg har været på farten i går og i dag og ikke set jeres kommentarer

Jeg er virkelig taknemmelig for jeres hjælp. Ikke mindst Peter som altid er klar. Tak for det (og jer)

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator