Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. september 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Pattedyr -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Inger Lund
Et spørgsmål om flagermus (Læst 92 gange) Postet d. 14-09-19 kl. 01:16
I dag så og hørte jeg til min store fornøjelse 2 ravne flyve over. Det er mere end 10 år siden sidst, så det vakte glæde. Og i aften så jeg flagermus uden for vinduerne. Vi gik ud og sad på bænken foran huset, og flagermusene fløj så tæt på som indtil 1m fra vores hoveder. Vi kunne høre vingerne, når de vendte hurtigt i luften.

Mit spørgsmål er, om det kan have været andet end Dværgflagermus, når de dårligt var større end min hånd, der spænder over knap 20cm?

Inger

Besvar | Kommentér

Einar Flensted-Jensen

Svaraktivitet:

(152)
#1 Svar postet d. 14-09-19 kl. 07:20. Emne: Et spørgsmål om flagermus
Der er stor sandsynlighed for at det er Dværgflagermus, men det er flere andre arter af de små flagermus som også kan være en mulighed som f.eks. Troldflagermus.

Vil man artsbestemme flagermus kommer men ikke uden om en detektor, de skal bestemmes på stemmen.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Inger Lund
#2 Kommentar postet d. 14-09-19 kl. 10:29. Emne: Et spørgsmål om flagermus
Tak skal du have.

Jeg tror i øvrigt, her er flere arter. I aftes var det bare kun disse her meget små og ekstremt hurtige.

Inger

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator