Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. oktober 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Insekter og entomologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Peter Andersen
Vårflue, Grammotaulius nitidus (han)? (Læst 73 gange) Postet d. 17-09-19 kl. 18:33
Kom til lys den 12. september, haven i Skanderborg.

Jeg fik en lignende fra Østhimmerland bestemt/bekræftet i sommer, og nu mener jeg, at denne må være en han af samme art. Forvingens længde er ca. 19 mm.

Vårflue, Grammotaulius nitidus (han)? (Kom til lys den 12. september, haven i Skanderborg.
Jeg fik en lignende fra Østhimmerland bestemt/b)
Peter Andersen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Peter Wiberg-Larsen

Svaraktivitet:

(595)
#1 Svar postet d. 18-09-19 kl. 20:43. Emne: Vårflue, Grammotaulius nitidus (han)?
Desværre nej, men G.nigropunctatus. G. nitidus er mere spidsvinget, og genitalierne ser markant anderledes ud. Men det er en han.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Peter Andersen
#2 Kommentar postet d. 18-09-19 kl. 21:29. Emne: Vårflue, Grammotaulius nitidus (han)?
Tak Peter! Så var det altså "den anden". Min guide har tegninger af genitalierne (set fra siden), men trods det kunne jeg ikke udelukke nogen af dem. Næste gang, jeg får fat i en, må jeg prøve med et skud fra siden.

Vh Peter

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator