Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. oktober 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Tovingede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Karsten Thomsen
Hvor forskellige benfarver kan græssvirrefluer have? (Læst 90 gange) Postet d. 19-09-19 kl. 23:40
Efter at have bøvlet med nogle bredfodsfluer hvor benfarver er ret karakteristiske, studser jeg over hvor forskellige de er, de græssvirrefluer man kan se i antal for tiden. Prøv at tjekke bagbenene på disse to, som jeg ikke kan få til andet end hunner af Melanostoma mellinum begge to... (Venstre er fra Kragbjerg Høj S f Læsten i går, højre er fra Ågårdvad Bro S f Lading i dag). Er sådan variation forventelig?

Hvor forskellige benfarver kan græssvirrefluer have? (Efter at have bøvlet med nogle bredfodsfluer hvor benfarver er ret karakteristiske, studser jeg over)
Karsten Thomsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 533)
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator