Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
22. oktober 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Udenlandsk natur -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Inger Lund
Plante 2 fra Alvaret, Öland (Læst 187 gange) Postet d. 20-09-19 kl. 21:10
Fra Alvaret nær Mörbylunga 1. august. Denneher kan jeg slet ikke finde navn på. De lange støvdragere ligner honningurt, men ellers ligner planten så meget andet.

Inger

Plante 2 fra Alvaret, Öland (Fra Alvaret nær Mörbylunga 1. august. Denneher kan jeg slet ikke finde navn på. De lange støvdragere)
Inger Lund har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Stig Madsen
#1 Kommentar postet d. 20-09-19 kl. 21:52. Emne: Plante 2 fra Alvaret, Öland
Efter min opfattelse er det Ager-Mynte (Mentha arvensis). Men lad den stå til de skarpe mynte-kendere.

Jeg fandt nedenstående på grus-alvar syd for Skarpe Alby i juli måned.

Plante 2 fra Alvaret, Öland (Efter min opfattelse er det Ager-Mynte (Mentha arvensis). Men lad den stå til de skarpe mynte-kender)
Stig Madsen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Inger Lund
#2 Kommentar postet d. 21-09-19 kl. 00:54. Emne: Plante 2 fra Alvaret, Öland
Det kan du da givetvis godt have ret i - jeg kan ikke engang huske, om jeg snusede til den. Det kan jeg sagtens have gjort og så glemt alt om det bagefter. Og de er svære at genkende, når de er så forkortede.

Tak foreløbig. Jeg lader den stå lidt endnu

Inger

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator