Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. oktober 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Karplanter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Terkel Arnfred
Lav havebusk i Tyskland (Læst 158 gange) Postet d. 02-10-19 kl. 17:26
I et parkområde i Cottbus 100 km SØ for Berlin samlede jeg d. 24. sep. det her viste belæg (jeg var i en flok og havde ikke tid til at fotografere på stedet). Frugterne er hårde og perleagtige. Hvad kan det være?

Lav havebusk i Tyskland (I et parkområde i Cottbus 100 km SØ for Berlin samlede jeg d. 24. sep. det her viste belæg (jeg var )
Terkel Arnfred har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Terkel Arnfred
#1 Kommentar postet d. 02-10-19 kl. 17:27. Emne: Lav havebusk i Tyskland
nærbillede

Lav havebusk i Tyskland (nærbillede)
Terkel Arnfred har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Henry Nielsen
#2 Kommentar postet d. 02-10-19 kl. 18:36. Emne: Lav havebusk i Tyskland
Det kunne være en art af slægten Stenfrø. Måske Lithospermum purpurcoerulum - se linket HER ... Ganske vist er netop denne art sommetider blevet flyttet over til slægten Aegonychon, men så måske en anden art af Lithospermum?

hilsen fra Henry

Besvar | Kommentér

Terkel Arnfred
#3 Kommentar postet d. 03-10-19 kl. 21:04. Emne: Lav havebusk i Tyskland
Stenfrø, Lithospermum, tror jeg på, men L. /Buglossoides purpurocaerulea har blomsterne samlet i toppen, hvad min jo slet ikke har. Det passer bedre med Læge-Stenfrø, L. officinale, så den er det nok.

Tak for hjælpen!

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator