Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Lis Ravnsted-Larsen
Herkules Kæmpekølle (Læst 175 gange) Postet d. 04-10-19 kl. 10:07
Kan der være nogen tvivl om denne er Herkules Kæmpekølle? Fundet i Fanefjord Skov på Møn d. 1 oktober 2019.

Mvh Lis

Herkules Kæmpekølle (Kan der være nogen tvivl om denne er Herkules Kæmpekølle? Fundet i Fanefjord Skov på Møn d. 1 oktobe)
Foto: Fanefjord Skov
Besvar | Kommentér

Lis Ravnsted-Larsen
#1 Kommentar postet d. 04-10-19 kl. 10:08. Emne: Herkules Kæmpekølle
- der var en anden som lignede mere illustration i bøger, men den fik en af de studerende med ned i sin pose.

Herkules Kæmpekølle (- der var en anden som lignede mere illustration i bøger, men den fik en af de studerende med ned i )
Lis Ravnsted-Larsen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Lis Ravnsted-Larsen
#2 Kommentar postet d. 04-10-19 kl. 10:10. Emne: Herkules Kæmpekølle
- sidste billede. Når jeg ser på Svampeatlas ser det ud til at den er forholdsvis sjælden.

Herkules Kæmpekølle (- sidste billede. Når jeg ser på Svampeatlas ser det ud til at den er forholdsvis sjælden.)
Lis Ravnsted-Larsen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Jette Anitha Hansen

Svaraktivitet:

(3571)
#3 Svar postet d. 04-10-19 kl. 10:13. Emne: Herkules Kæmpekølle
Det er Herkules-kæmpekølle, der primært vokser med Bøg, mere info her - se linket HER

Vh Jette

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Lis Ravnsted-Larsen
#4 Kommentar postet d. 04-10-19 kl. 10:26. Emne: Herkules Kæmpekølle
Hej Jette. Tak for svar. Ja, jeg havde læst om den på Svampeatlas. Deri står det samme som i bøgerne, at svampen findes på kalkholdig bund og det er tilfældet med Fanefjord Skov. Men på Svampeatlas ser det ikke ud til at den tidligere er angivet fra skoven, så jeg vil prøve at finde ud af at lægge den ind. Mvh Lis

Besvar | Kommentér

Jette Anitha Hansen
#5 Kommentar postet d. 04-10-19 kl. 10:30. Emne: Herkules Kæmpekølle
Flot, held og lykke med det der er video med vejledning, men først - se linket HER

Vh Jette

Besvar | Kommentér

Arne Jakobsen
#6 Kommentar postet d. 04-10-19 kl. 11:48. Emne: Herkules Kæmpekølle
Hej Lis. Da jeg var elev på Naturhøjskolen i 1994 fandt jeg en hel kurvfuld Stor trompetsvamp i Fanefjord Skov. Kokken lavede svampesuppe af dem og der var nok til alle. En dejlig tid vi havde dernede. Håber alt er vel hos dig.

Kærlig hilsen Arne Jakobsen

P.S.: Har du stadig din kolonihave i Stege? Vi hjalp med at grave den igennem første gang

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator