Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. oktober 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Bent Poulsen
Falk (Læst 249 gange) Postet d. 04-10-19 kl. 20:07
Hej.

Jeg har nogle problemer med at bestemme denne falk. Mener det er en aften- eller lærkefalk.

Beklager det dårlige billede, som er lysnet en del.

Den er set på Sydlangeland d. 30. august.

Håber nogen kan hjælpe.

Hilsen Bent.

Falk (Hej.

Jeg har nogle problemer med at bestemme denne falk. Mener det er en aften- eller lærkefalk. )
Bent Poulsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (1268 x 919)
Besvar | Kommentér

Henrik Bjørslev

Svaraktivitet:

(3201)
#1 Svar postet d. 04-10-19 kl. 20:32. Emne: Falk
Jeg får den bare til en Tårnfalk.

Hilsen Henrik.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Bent Poulsen
#2 Kommentar postet d. 04-10-19 kl. 20:45. Emne: Falk
Hej.

Tak for dit svar.

Det var godt nok nedslående. Troede lige den skulle have været nr. 200 af danske arter i fotoalbummet. Nu vil jeg gå ind og se TV-avis, men det er nok heller ikke særlig opmuntrende.

Endnu engang mange tak for svaret. Godt vi har jer eksperter at ty til, når det kniber.

Hilsen Bent.

Besvar | Kommentér

Henrik Bjørslev

Svaraktivitet:

(3201)
#3 Svar postet d. 04-10-19 kl. 20:55. Emne: Falk
Nej, TV-Avisen er ikke særligt opmuntrende, jeg kan klart anbefale DOF-Basen, med over 100.000 Bramgæs ved Mandehoved i dag

Selv måtte jeg nøjes med godt 1000 af slagsen på Skansebakken, men så var der både Musvåger, Fjeldvåger, Røde Glenter, Duehøge, Spurvehøge, Blå Kærhøge, Havørne, Vandrefalk og Dværgfalk som kompensation, og ikke mindst hele 18 smukke Halemejser, der passerede tæt forbi i buskene.

Tårnfalken så vi ikke, så du var da ganske heldig, det er faktisk en meget elegant og smuk fugl

Hilsen Henrik.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Bent Poulsen
#4 Kommentar postet d. 04-10-19 kl. 20:59. Emne: Falk
Hej.

DOF-basen, har jeg været inde på, det er godt nok imponerende med alle de bramgæs. Her på Østfyn, har der været nogle store flokke, men slet ikke i det antal.

Vi var ved Tøndermarsken i går, det var ikke ret mange,der var nået dertil, men det kommer nok nu-

Hilsen Bent.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator