Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. oktober 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Peter Jensen
Hvepsevåge fra Tempelkrogen i dag ? (Læst 350 gange) Postet d. 06-10-19 kl. 21:08
Er dette en måske lidt forsinket Hvepsevåge, set over Tempelkrogen i dag?

mvh

Peter

Hvepsevåge fra Tempelkrogen i dag ? (Er dette en måske lidt forsinket Hvepsevåge, set over Tempelkrogen i dag?

mvh

Peter
)
Peter Jensen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (1103 x 827)
Besvar | Kommentér

Eva Hansen

Svaraktivitet:

(824)
#1 Svar postet d. 06-10-19 kl. 21:28. Emne: Hvepsevåge fra Tempelkrogen i dag ?
Jeg tror altså det er en duehøg, sådan midt mellem ung- og adult-fjerdragt

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Peter Jensen
#2 Kommentar postet d. 06-10-19 kl. 21:44. Emne: Hvepsevåge fra Tempelkrogen i dag ?
Hej Eva, Duehøgen ser jeg ikke så tit, men jeg synes kroppens solide tværstriber er lidt svære at genkende i bogen "Rovfuglene i Danmark". De peger, synes jeg, hen imod Hvepsevågen.

mvh

Peter

Besvar | Kommentér

Eva Hansen
#3 Kommentar postet d. 06-10-19 kl. 21:58. Emne: Hvepsevåge fra Tempelkrogen i dag ?
Jamen jeg er også i tvivl, men grunden til jeg umiddelbart syntes det ligner duehøg er fordi jeg synes vingerne ser for korte og brede ud til hvepsevåge, og at halens striber ser "forkerte" ud.

Men muligt jeg tager fejl

Besvar | Kommentér

Peter Jensen
#4 Kommentar postet d. 06-10-19 kl. 22:30. Emne: Hvepsevåge fra Tempelkrogen i dag ?
Her kommer så et groteskt overbelyst billede, for at vise vingens underside. Her viser halen meget karakter af at være en Duehøg, men jeg kan ikke greje vingens underside.

Jeg hælder mere til Eva´s holdning, idet den kompakte krop sammen med de relativt korte vinger peger mod Duehøgen.

mvh

Peter

Hvepsevåge fra Tempelkrogen i dag ? (Her kommer så et groteskt overbelyst billede, for at vise vingens underside. Her viser halen meget k)
Peter Jensen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (1103 x 827)
Besvar | Kommentér

Nikolaj Noel Christensen
#5 Kommentar postet d. 06-10-19 kl. 22:32. Emne: Hvepsevåge fra Tempelkrogen i dag ?
Det er en duehøg og på ingen måde en hvepsevåge!

Besvar | Kommentér

Henrik Bjørslev

Svaraktivitet:

(3201)
#6 Svar postet d. 06-10-19 kl. 22:35. Emne: Hvepsevåge fra Tempelkrogen i dag ?
Ja, helt enig i Duehøg.

Hilsen Henrik.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Peter Jensen
#7 Kommentar postet d. 06-10-19 kl. 23:02. Emne: Hvepsevåge fra Tempelkrogen i dag ?
Eva, Henrik og Nikolaj, mange tak for indspark, jeg syntes, den var lidt svær :-9

mvbh

Peter

Besvar | Kommentér

Eva Hansen
#8 Kommentar postet d. 06-10-19 kl. 23:43. Emne: Hvepsevåge fra Tempelkrogen i dag ?
Ja, det sidste billede udelukkede enhver tvivl

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator