Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
22. oktober 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

elsebeth gram nordström
Hvilken svamp eller hvad er det? (Læst 319 gange) Postet d. 06-10-19 kl. 23:45
Min svoger har fundet dette på en mark på Vestlolland. Hvad er det? Når den er færdig er det en sort udfyldt flade på jorden.

Hvilken svamp eller hvad er det? (Min svoger har fundet dette på en mark på Vestlolland. Hvad er det? Når den er færdig  er det en sor)
elsebeth gram nordström har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 451)
Besvar | Kommentér

Stig Madsen
#1 Kommentar postet d. 07-10-19 kl. 10:22. Emne: Hvilken svamp eller hvad er det?
Interessant. Læg gerne flere billeder ind af tingesterne. Også af det "færdige" stadie.

Besvar | Kommentér

elsebeth gram nordström
#2 Kommentar postet d. 07-10-19 kl. 21:34. Emne: Hvilken svamp eller hvad er det?
Her er den senere, samme svamp

Hvilken svamp eller hvad er det? (Her er den senere, samme svamp
)
elsebeth gram nordström har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 451)
Besvar | Kommentér

Lars Jørgen Grønbjerg
#3 Kommentar postet d. 07-10-19 kl. 21:51. Emne: Hvilken svamp eller hvad er det?
Ja, spændende!

Fortæl gerne mere om fundet - tidspunkt på året (er det for nyligt?, sted (nær havet f.eks.), evt. konsistens, størrelse, lugt.....

Mvh /LJ

Besvar | Kommentér

elsebeth gram nordström
#4 Kommentar postet d. 07-10-19 kl. 22:30. Emne: Hvilken svamp eller hvad er det?
Øhh! Det er fundet på en stubmark ca 2km fra havet. Vestlolland i denne weekend.Det er min svoger der har leveret fotos, så lugt mm kan jeg ikke hjælpe med. Jeg fandt det så underligt at jeg kastede det op her blandt naturfolk!

Der er rådyr i området, har tænkt om det kunne være nogle opgylpede parasitter? Det mente min svoger dog ikke, han sagde svamp!

Besvar | Kommentér

elsebeth gram nordström
#5 Kommentar postet d. 13-10-19 kl. 17:03. Emne: Hvilken svamp eller hvad er det?
Jeg er stadig nysgerrig mht hvad det er, er den lagt i en forkert kategori?

Besvar | Kommentér

Lars Jørgen Grønbjerg
#6 Kommentar postet d. 13-10-19 kl. 17:59. Emne: Hvilken svamp eller hvad er det?
Jeg er Sør´me også fortsat nysgerrig på en forklaring, men har oprigtigt talt ikke er godt (ejheller et dårligt!) bud på, hvad det er!

Måske øvrige "følgere" har det på samme måde?!

PS: Er der indsamlet noget af "væsenet"/materialet?? Eller kan det genfindes for at se, om det fortsat ser uid som på disse billeder?

Mvh /LJ

Besvar | Kommentér

elsebeth gram nordström
#7 Kommentar postet d. 18-10-19 kl. 20:29. Emne: Hvilken svamp eller hvad er det?
De er taget hjem fra landet, men eksakt lokation kan evt. oplyses, hvis der er folk i nærheden af Horslunde. Jeg kan spørge om han har kigget efter i denne uge.

Besvar | Kommentér

elsebeth gram nordström
#8 Kommentar postet d. 21-10-19 kl. 08:42. Emne: Hvilken svamp eller hvad er det?
Det kan genfindes på marken ved klinkevej udenfor Horslunde. Østlige side mark efter allé. De er ret store ca.20 cm høje og 30/40 cm i diameter efter de er i forfald.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator