Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. oktober 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Sommerfugle og lepidopterologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jeppe Lyngsø
Vikler fra i sommers? (Læst 139 gange) Postet d. 08-10-19 kl. 15:22
Denne kan jeg bare slet ikke lande (undskylder de ret ringe fotos!). Den har et ret tydeligt trekantet "rygmærke" ala ocellana, men ligner noget Epiblema måske, men intet synes jeg matcher 100% Har i nogle bud? Aarhus V 19-07-2019.

Vikler fra i sommers? (Denne kan jeg bare slet ikke lande (undskylder de ret ringe fotos!). Den har et ret tydeligt trekant)
Jeppe Lyngsø har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Jeppe Lyngsø
#1 Kommentar postet d. 08-10-19 kl. 15:22. Emne: Vikler fra i sommers?
top:

Vikler fra i sommers? (top:)
Jeppe Lyngsø har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Jeppe Lyngsø
#2 Kommentar postet d. 08-10-19 kl. 16:02. Emne: Vikler fra i sommers?
Hmm måske ellers noget cydia. Den minder en smule om splendana, som jeg har set flere gange på lys, men så alligevel ikke helt...

Besvar | Kommentér

Karsten Schnack

Svaraktivitet:

(4426)
#3 Svar postet d. 08-10-19 kl. 22:19. Emne: Vikler fra i sommers?
Hvis der er lærk i området, ville jeg kalde den Spilonota laricana

Besvar | Kommentér

Karsten Schnack
#4 Kommentar postet d. 09-10-19 kl. 15:33. Emne: Vikler fra i sommers?
Når jeg siger laricana, går jeg ud fra, at den var, hvad jeg vil kalde ´mat´, altså uden sølvskin, metalskin eller lign. - Det kan være lidt svært at afgøre på billederne.

Besvar | Kommentér

Jeppe Lyngsø
#5 Kommentar postet d. 10-10-19 kl. 09:40. Emne: Vikler fra i sommers?
Hmm ja Karsten, det skal jeg ikke kunne sige med 100% sikkerhed, da det jo er ved at være noget tid og nogle sommerfugle siden

Men synes nu ikke jeg er helt solgt på laricana, selvom det klart er en mulighed. Der er ikke umiddelbart lærk i området og synes den har et for markant hvidt midterfelt i forhold til mine fotos og måske også mangler lidt brunlige nuancer.

Men svær det er den da godt nok, for dem der matcher nogenlunde mangler oftest det klare trekantede mørke mærke som Spilonota´erne har.

Besvar | Kommentér

Karsten Schnack
#6 Kommentar postet d. 10-10-19 kl. 10:32. Emne: Vikler fra i sommers?
OK

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator