Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
17. oktober 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Pattedyr -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Eva Hansen
Hvem har taget kaninen (Læst 298 gange) Postet d. 08-10-19 kl. 17:26
I dag mødte der mig et kedeligt syn da jeg skulle fodre 11-12 år gamle Bimse Kanin.

Hun lå død i løbegården og noget har ædt godt og grundigt af hende, endda så kraniet var splintret ned over næseryg og overkæber.

Hele halsen var ædt ind til halshvirvlerne og skulderparti ædt så det ene forben bare dinglede i en sene.

Det kan ikke være ræven, for den kan ikke komme derind.

Største åbning er i toppen af løbegården i form af tråd med 10 x 10 masker og sider er finmasket volieretråd på lægterammer også langs med jorden og der er ikke gravet under, der er i øvrigt også tråd i bunden.

Jeg ved selvfølgelig ikke, om kaninen er død en naturlig død og efterfølgende er blevet ædt af, eller om hun er blevet overfaldet og bidt ihjel.

Nogen forslag til hvem synderen er?

Det er sket fra i går sidst på eftermiddagen og i dag

Min mand tror det er rotter,

Der kommer et par billeder mere

Hvem har taget kaninen (I dag mødte der mig et kedeligt syn da jeg skulle fodre 11-12 år gamle Bimse Kanin.

Hun lå død i )
Eva Hansen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 506)
Besvar | Kommentér

Eva Hansen
#1 Kommentar postet d. 08-10-19 kl. 17:26. Emne: Hvem har taget kaninen
Billede 2

Hvem har taget kaninen (Billede 2)
Besvar | Kommentér

Eva Hansen
#2 Kommentar postet d. 08-10-19 kl. 17:27. Emne: Hvem har taget kaninen
Sidste billede

Hvem har taget kaninen (Sidste billede)
Klik på billedet for original størrelse (745 x 600)
Besvar | Kommentér

verner Frandsen

Svaraktivitet:

(271)
#3 Svar postet d. 08-10-19 kl. 21:43. Emne: Hvem har taget kaninen
Hej Eva.

Det er sandsynligvis en mår. Andre muligheder er mink, men jeg gætter på en mår. Du skulle nok have en god mår-/rævefælde stående langs buret.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Eva Hansen
#4 Kommentar postet d. 08-10-19 kl. 22:27. Emne: Hvem har taget kaninen
Jeg har selv overvejet mår, har dog ikke set nogen tegn på mår i flere år, siden vi havde en hel familie boende, som aldrig rørte kaninerne, men selvfølgelig kan en strejfer være kommet forbi.

Jeg kan heller ikke forstå, om en rotte skulle være i stand til nærmest at knuse kraniet på kaninen på den måde.

Mon en fremmed kat er udelukket?

Besvar | Kommentér

verner Frandsen

Svaraktivitet:

(271)
#5 Svar postet d. 09-10-19 kl. 11:05. Emne: Hvem har taget kaninen
Nej bestemt ikke, en kat kan jo gøre det, men det med kraniet ligner ikke så meget kat. Jeg tror stadig på mår. De findes overalt og slår ofte uventet til. De kan løbe omkring et hønsehus hele året og pludselig går det galt. De har forskellig skyhed og pludselig dukker der èn op, der ikke er særlig mistænksom.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Eva Hansen
#6 Kommentar postet d. 09-10-19 kl. 11:26. Emne: Hvem har taget kaninen
Ja, jeg tror også på mår

Håber bare kaninen døde hurtigt

Hun var den sidste der var tilbage, hvor de andre tre er faldet fra af naturlige årsager gennem de seneste år

Besvar | Kommentér

verner Frandsen

Svaraktivitet:

(271)
#7 Svar postet d. 10-10-19 kl. 09:05. Emne: Hvem har taget kaninen
Det er jeg ret sikker på. Når de tager mine duer og høns er de effektivt dræbt af et bid i nakkeknuden.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

verner Frandsen

Svaraktivitet:

(271)
#8 Svar postet d. 10-10-19 kl. 09:06. Emne: Hvem har taget kaninen
Det er jeg ret sikker på. Når de tager mine duer og høns er de effektivt dræbt af et bid i nakkeknuden.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Jens Lund Hansen

Svaraktivitet:

(22)
#9 Svar postet d. 10-10-19 kl. 10:02. Emne: Hvem har taget kaninen
Det ser voldsomt ud og angriberen har ædt en forholdsvis stor del af kaninen. Det indikerer vel at her er tale om et større rovdyr?

Jeg foreslår at det sandsynligvis er en ræv, der har været på spil.

Ræven kan angiveligt passere igennem en 10 x 10 cm åbning, klatrer ret godt og den kan springe op til 2 m.

Er der hår ved de store netmasker?

Mvh. Jens

Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator