Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. oktober 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Ella Margrethe Bang Harders
Navneforslag på Atlas Krat-Rødblad - på F&N Entoloma Hebes. (Læst 225 gange) Postet d. 12-10-19 kl. 12:11
Fundet i dag i mos i min græsplæne ved siden af Dronningebusk.

Kan det være den - synes den ligner meget godt.

Vejle-Midtfyn

mvh

Ella Margrethe

Navneforslag på Atlas Krat-Rødblad - på F&N Entoloma Hebes. (Fundet i dag i mos i min græsplæne ved siden af Dronningebusk.

Kan det være den - synes den ligne)
Ella Margrethe Bang Harders har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

#1 Kommentar postet d. 12-10-19 kl. 12:14. Emne: Navneforslag på Atlas Krat-Rødblad - på F&N Entoloma Hebes.

Navneforslag på Atlas Krat-Rødblad - på F&N Entoloma Hebes. (#2)
Ella Margrethe Bang Harders har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Arne Jakobsen

Svaraktivitet:

(371)
#2 Svar postet d. 12-10-19 kl. 12:21. Emne: Navneforslag på Atlas Krat-Rødblad - på F&N Entoloma Hebes.
Ja, alt passer med Krat-rødblad. - se linket HER

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Arne Jakobsen
#3 Kommentar postet d. 12-10-19 kl. 12:38. Emne: Navneforslag på Atlas Krat-Rødblad - på F&N Entoloma Hebes.
Som du vil kunne se i linket, ér det samme art. Krat-Rødblad er det danske navn for Entoloma Hebes der er svampens Videnskabelige (Latinske) navn.

Besvar | Kommentér

#4 Kommentar postet d. 12-10-19 kl. 12:44. Emne: Navneforslag på Atlas Krat-Rødblad - på F&N Entoloma Hebes.
Mange tak for svarene og link - som jeg dog havde set - og set at det var samme art ifl. det latinske navn.

Skal jeg bede om at få tilføjet det danske navn?

mvh

Ella Margrethe

Besvar | Kommentér

Arne Jakobsen
#5 Kommentar postet d. 12-10-19 kl. 12:47. Emne: Navneforslag på Atlas Krat-Rødblad - på F&N Entoloma Hebes.
Ja. Det synes jeg da du skal.

Besvar | Kommentér

#6 Kommentar postet d. 12-10-19 kl. 12:50. Emne: Navneforslag på Atlas Krat-Rødblad - på F&N Entoloma Hebes.

Besvar | Kommentér

Henrik Tranberg
#7 Kommentar postet d. 13-10-19 kl. 15:19. Emne: Navneforslag på Atlas Krat-Rødblad - på F&N Entoloma Hebes.
sådan kan man ikke bestemme blåhatte!

Besvar | Kommentér

#8 Kommentar postet d. 13-10-19 kl. 16:50. Emne: Navneforslag på Atlas Krat-Rødblad - på F&N Entoloma Hebes.
Hej Henrik - hvordan så?

mvh

Ella Margrethe

Besvar | Kommentér

Henrik Tranberg

Svaraktivitet:

(1786)
#9 Svar postet d. 14-10-19 kl. 10:49. Emne: Navneforslag på Atlas Krat-Rødblad - på F&N Entoloma Hebes.
hej Ella

den norske Rødblad-ekspert John Bjarne Jordal på Svampedagen 2019: send den til DNA-sekvensanalyse i Ungarn & vedlæg 400 kr.!

spøg til side: den ser spændende ud, men bør ses af eksperter på Svampeatlas

bør uao. ikke valideres af en, der højst har lidt erfaring med græslandssvampe, sorry

i øvrigt forekommer din biotop mig ikke at stemme overens med Krat-Rødblads biotopskrav ...

mvh., Henrik

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator