Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
12. december 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Karplanter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Kirsten Sørensen
Ukendt plante med lidt takkede blade? (Læst 177 gange) Postet d. 12-10-19 kl. 20:11
Hej

Denne plante er pludselig dukket op her i den vilde have i Hjørring. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvad det er for en! Kan nogen hjælpe?

Det skal lige siges, at den hænger lidt med næbbet på dette billede - jeg tror, den var lidt mærket af kulden...

På forhånd tak / mvh Kirsten Sørensen

Ukendt plante med lidt takkede blade? (Hej :)

Denne plante er pludselig dukket op her i den vilde have i Hjørring. Jeg kan simpelthen ik)
Kirsten Sørensen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Jørgen Christiansen

Svaraktivitet:

(879)
#1 Svar postet d. 12-10-19 kl. 20:43. Emne: Ukendt plante med lidt takkede blade?
En stor vel gødet Kanadisk Bakkestjerne, Conyza canadensis.

Jørgen

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Kirsten Sørensen
#2 Kommentar postet d. 12-10-19 kl. 20:56. Emne: Ukendt plante med lidt takkede blade?
Mange tak for svar, Jørgen

Holddaop! Hvor pinligt at jeg slet ikke kunne set det! For jeg kender den godt, da den er andre steder i haven, men de har ikke set sådan ud... slet, slet ikke så tætte og forgrenede og kraftig som dette eksemplar. Dér kan man bare se Jeg plejer ellers at rykke dem op, hvilket heldigvis er meget let, når jeg render ind i dem, da de helst ikke skal dominere hele matriklen.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator