Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
23. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Eva Scheel
er der hjælp at hente til denne huesvamp? (Læst 118 gange) Postet d. 13-10-19 kl. 22:33
Revsø skov i går - på bøg

er der hjælp at hente til denne huesvamp? (Revsø skov i går - på bøg)
Eva Scheel har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Eva Scheel
#1 Kommentar postet d. 13-10-19 kl. 22:34. Emne: er der hjælp at hente til denne huesvamp?
-

er der hjælp at hente til denne huesvamp? (-)
Eva Scheel har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 502)
Besvar | Kommentér

Arne Jakobsen

Svaraktivitet:

(469)
#2 Svar postet d. 13-10-19 kl. 22:44. Emne: er der hjælp at hente til denne huesvamp?
Klor-huesvamp - se linket HER

Men KUN hvis der er kraftig Klorlugt og den har lys lamelæg. Det mener jeg at kunne se den har.

Besvar | Kommentér

Arne Jakobsen
#3 Kommentar postet d. 13-10-19 kl. 22:46. Emne: er der hjælp at hente til denne huesvamp?
Her et link til Atlas-databasen - se linket HER

Besvar | Kommentér

Eva Scheel
#4 Kommentar postet d. 13-10-19 kl. 22:51. Emne: er der hjælp at hente til denne huesvamp?
jeg kan være med på lyse lamelæg, men jeg duftede ingen skarp klorlugt - og senere fandt jeg en klor - morkelbæger - der var ingen tvivl om klorlugt

Besvar | Kommentér

Niels K. Mortensen

Svaraktivitet:

(705)
#5 Svar postet d. 13-10-19 kl. 22:53. Emne: er der hjælp at hente til denne huesvamp?
Hvis det er på bøg, er der ikke mange muligheder, som jeg ser det. De fleste der kunne ligne gror på nåletræ. Muligvis Galde-huesvamp?

mvh Niels.

Besvar | Kommentér

Arne Jakobsen

Svaraktivitet:

(469)
#6 Svar postet d. 13-10-19 kl. 23:01. Emne: er der hjælp at hente til denne huesvamp?
Uden stærk Klorlugt har Niels nok ret i Galde-huesvamp - se linket HER

Besvar | Kommentér

Eva Scheel
#7 Kommentar postet d. 13-10-19 kl. 23:05. Emne: er der hjælp at hente til denne huesvamp?
ja Niels har ret - den smagte lidt bitter og der kom en grumset saft ud af den

Besvar | Kommentér

Niels K. Mortensen
#8 Kommentar postet d. 13-10-19 kl. 23:08. Emne: er der hjælp at hente til denne huesvamp?
Eva, du skal nu kun tage det som et forslag, du kan arbejde videre på, forkaste eller forfølge. Jeg er på usikker grund her.

mvh Niels.

Besvar | Kommentér

Eva Scheel
#9 Kommentar postet d. 13-10-19 kl. 23:10. Emne: er der hjælp at hente til denne huesvamp?
men jeg er ret sikker - jeg havde lige haft en gulmælket og tog derefter denne - så jeg havde både gule og brunlige streger på hånden - den gule holdt længst

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator