Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
29. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

lisa hauge
Svampekendskab (Læst 115 gange) Postet d. 14-10-19 kl. 22:23
Jeg er flyttet på landet med masser af natur. Lige nu er der rigtig mange svampe og rigtig mange forskellige arter.

Men desværre har jeg ikke så meget kendskab, til hvad for nogle jeg kan indsamle og spise.

Er der mon mulighed for hjælp, hvor kan man event. henvende sig ? Bor mellem Nyborg og Kerteminde.

Svampekendskab (Jeg er flyttet på landet med masser af natur. Lige nu er der rigtig mange svampe og rigtig mange for)
lisa hauge har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Arne Jakobsen

Svaraktivitet:

(469)
#1 Svar postet d. 14-10-19 kl. 22:29. Emne: Svampekendskab
Jeg synes først at du skal købe Politikkens Svampebog, den er til salg på Gucca.dk lige nu for kun 130 kr. Den er den bedste svampebog for begyndere. Læs alle de indledende kapitler så er du godt orienteret om svampelivet. Dernæst bør du melde dig ind i Svampeforeningen, de har lokalafdeling på Fyn. Den laver masser af arrangementer året rundt hvor du kan lære andre svampeinteresserede på Fyn at kende og lære noget om svampene efter Hands-on-metoden. Go 4 it. Mvh. Arne

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

lisa hauge
#2 Kommentar postet d. 14-10-19 kl. 22:42. Emne: Svampekendskab
Mange tak for svaret.

Glæder mig til at komme igang

Besvar | Kommentér

Jette Anitha Hansen

Svaraktivitet:

(3571)
#3 Svar postet d. 14-10-19 kl. 22:50. Emne: Svampekendskab
Desuden er der en rigtig god underafdeling til svampeatlas på fb, hvor gruppen hedder "svampeliv" - se linket HER

Vh Jette

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator