Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
29. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Torben Breckling
Godkendelse af Rosabladet Silkehat? (Læst 277 gange) Postet d. 15-10-19 kl. 00:12
Denne hvide dame stod i en græsrabat op af en privat grund. Duften mild og speciel. Lameller svagt rosa. Hatten på størrelse med en desserttallerken.

Jeg synes, at meget tydet på Rosabladet.

Hvad siger I ?

Mvh.

Torben.

Godkendelse af Rosabladet Silkehat? (Denne hvide dame stod i en græsrabat op af en privat grund. Duften mild og speciel. Lameller svagt r)
Foto: Torben Breckling
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Arne Jakobsen
#1 Kommentar postet d. 15-10-19 kl. 00:18. Emne: Godkendelse af Rosabladet Silkehat?
Du bliver nødt til at vise os et billede af lammeller og stok også.

Besvar | Kommentér

Torben Breckling
#2 Kommentar postet d. 15-10-19 kl. 00:18. Emne: Godkendelse af Rosabladet Silkehat?
..2

Godkendelse af Rosabladet Silkehat? (..2
)
Foto: Torben Breckling
Besvar | Kommentér

Arne Jakobsen

Svaraktivitet:

(469)
#3 Svar postet d. 15-10-19 kl. 00:26. Emne: Godkendelse af Rosabladet Silkehat?
Det er ikke Rosabladet silkehat da denne er udstyret med en meget markant og muffeagtig stokring med udstående overkant. Skal se om jeg kan finde på noget andet.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Arne Jakobsen

Svaraktivitet:

(469)
#4 Svar postet d. 15-10-19 kl. 00:35. Emne: Godkendelse af Rosabladet Silkehat?
Tror mere på Hvid parasolhat (Lepiota erminea) - se linket HER Eller - se linket HER

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Torben Breckling
#5 Kommentar postet d. 15-10-19 kl. 00:40. Emne: Godkendelse af Rosabladet Silkehat?
Jeg prøver lige, om jeg kan finde et foto med “min” svamp og med ring på stokken... tak indtil videre.

Besvar | Kommentér

Arne Jakobsen
#6 Kommentar postet d. 15-10-19 kl. 00:44. Emne: Godkendelse af Rosabladet Silkehat?
Hvid P. har også ring, men den forsvinder hurtigt med alderen og bliver til en ringzone.

Besvar | Kommentér

Torben Breckling
#7 Kommentar postet d. 15-10-19 kl. 00:54. Emne: Godkendelse af Rosabladet Silkehat?
Tak, indtil videre. Jeg prøver at finde svampen i felten i morgen. Mener bestemt jeg så ringe på stokken? Håber vi mødes.

Godnat.

Mvh. Torben

Besvar | Kommentér

Torben Breckling
#8 Kommentar postet d. 15-10-19 kl. 01:39. Emne: Godkendelse af Rosabladet Silkehat?
P.s.

Fandt lige denne unge svamp i min cykelkurv. Det er fra selv samme sted som ovenstående...

Altså en ung af slagsen med tydelig ring...

Godkendelse af Rosabladet Silkehat? (P.s.
Fandt lige denne unge svamp i min cykelkurv. Det er fra selv samme sted som ovenstående...
Al)
Torben Breckling har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Arne Jakobsen
#9 Kommentar postet d. 15-10-19 kl. 09:17. Emne: Godkendelse af Rosabladet Silkehat?
G´morn. Ja men så er det Silkehatten. Det viser blot hvor vigtigt det er at du sender gode retvisende billeder der viser ALLE detaljer. Ha´ det.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator