Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
13. november 2019

Kalenderen

Indryk begivenhed i kalenderen | Kig i Kalenderen | Hjælp

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Kalender -> Kalenderen

PR Nathist
14. november 2019:
Ulv i Danmark (Læst 634 gange) Postet d. 17-10-19 kl. 09:51
Ulv i Danmark (De første syv år med ulv i Danmark: Hvad ved vi og hvad kan vi forvente?

I foråret 2019 blev der )
PR Nathist har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 533)

De første syv år med ulv i Danmark: Hvad ved vi og hvad kan vi forvente?

I foråret 2019 blev der igen født ulve-hvalpe i Vestjylland og her i efteråret bevæger de sig selvstændigt rundt i terrænet. Det gør det muligt at opbygge en detaljeret viden om deres færden. I sommeren 2018 dukkede der flere sikre observationer af ulv op i det nordlige Djursland, men omkring nytår vandrede forlod den Østjylland igen. Hvordan ser status ud i dag og hvad kan vi forvente fremover i Østjylland?

Videnskabeligchef Kent Olsen står i spidsen for den nationale overvågning og har fulgt udviklingen nøje og deltaget i den debat, ulvens tilbagekomst har medført. I dette foredrag fortæller han om ulvens genkomst, udbredelse og påvirkning af natur og mennesker i Danmark med udgangspunkt i faktuel viden fra overvågningen krydret med unikke billeder og videooptagelser af de danske ulve.

Foredraget foregår på Naturhistorisk Museum Aarhus fra 19-21 og koster 250,- - der vil være pause midtvejs, hvor der serveres kaffe og te.

Adresse: Wilhelm Meyers Allé 10, 8000 Aarhus C.

Besvar | Kommentér

Lars Jørgen Grønbjerg
#1 Kommentar postet d. 03-11-19 kl. 21:49. Emne: Ulv i Danmark
Lyder meget spændende!!

Er der en entré-pris eller hvordan??

Mvh /LJ

Besvar | Kommentér

PR Nathist
#2 Kommentar postet d. 04-11-19 kl. 09:12. Emne: Ulv i Danmark
Hej Lars

Prisen pr. billet er 250,-. Du kan købe billet her: - se linket HER

Besvar | Kommentér

Hanne Bertelsen
#3 Kommentar postet d. 04-11-19 kl. 11:02. Emne: Ulv i Danmark
Set i dag i Jyllands-Posten

25% for JP-abonnenter

Besvar | Kommentér

Lars Jørgen Grønbjerg
#4 Kommentar postet d. 05-11-19 kl. 23:03. Emne: Ulv i Danmark
Tak for svaret

Nu kunne jeg jo komme til at fremstå som komplet idiot, der jo blot kunne have læste oplægget, men må naturligvis præcisere, at det er blevet redigeret (med prisen nævnt!) siden jeg spurgte om entré-prisen....

Og jeg finder det for dyrt - på trods af, at der serveres kaffe og te i pausen - WOW!

Min opfattelse er, at en sådan oplysningsformidling, hvor de fremlagte resultater (formentligt) er offentligt finansierede, naturligvis er betalt en gang via skatten (som jeg gerne betaler)

Mvh /LJ

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail hvis denne begivenhed kommenteres

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator