Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
30. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Daniel Hinrichsen
Hvilken svamp er det (fundet i Skåne)? (Læst 106 gange) Postet d. 19-10-19 kl. 20:33
Hej

Mit første indlæg her på siden. Jeg er helt blank hvad angår svampe, men hvor er der mange af dem. En tur i skoven er en del mere spændende, når man samler svampe!

Altså - jeg fandt nogle stykker, som jeg ikke kunne finde information om på nettet. De er fundet ved Torup i Skåne, ca. 15 km fra Malmø.

Hvilken svamp er det (fundet i Skåne)? (Hej
Mit første indlæg her på siden. Jeg er helt blank hvad angår svampe, men hvor er der mange af d)
Daniel Hinrichsen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Arne Jakobsen

Svaraktivitet:

(469)
#1 Svar postet d. 19-10-19 kl. 20:43. Emne: Hvilken svamp er det (fundet i Skåne)?
Hej og velkommen her. Husk altid at fortælle noget om hvilke træer der vokser i nærheden af fundet. Også om vordan svampen voksede, på jord, på blade, på pinde, på træstub o.s.v.

Jeg tror din har vokset på noget træ.

Det er Pære-støvbold - se linket HER

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Aksel Jørgensen

Svaraktivitet:

(3017)
#2 Svar postet d. 19-10-19 kl. 20:45. Emne: Hvilken svamp er det (fundet i Skåne)?
Det er svært at se detaljer på dit uskarpe foto og der må flere oplysninger om voksested - løv- nåleskov? vokser de på jorden eller dødt træ?

Besvar | Kommentér

Daniel Hinrichsen
#3 Kommentar postet d. 19-10-19 kl. 20:51. Emne: Hvilken svamp er det (fundet i Skåne)?
Ok, det husker jeg for fremtiden!

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator