Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
15. november 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Tovingede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Rasmus Keis Neerbek
Platypeza aterrima (Læst 52 gange) Postet d. 20-10-19 kl. 09:28
Hej

Jeg kom til Platypeza i slægtsnøglen, men så stoppede det der, da der hos mig i hvert fald mangler nogle sider i den der russiske online fluebog, og jeg har ikke umiddelbart andre nøgler til familien.

Men aterrima er eneste art registreret herinde, og den ligner jo fint billedet hos Kapperts. Kan vi sige det er den?

13. okt. Nyvang Skov

mvh, Rasmus

Platypeza aterrima (Hej

Jeg kom til Platypeza i slægtsnøglen, men så stoppede det der, da der hos mig i hvert fald ma)
Rasmus Keis Neerbek har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Walther Gritsch

Svaraktivitet:

(12459)
#1 Svar postet d. 20-10-19 kl. 13:03. Emne: Platypeza aterrima
Ja, det må være Platypeza aterrima, hun. Arten har nogle fine hår på notopleuron ud over de to kraftige børster, og dorsocentralbørsterne foran suturen er i tre (eller flere) uregelmæssige rækker - efter suturen i to til tre rækker.

Angiveligt findes også P. fasciata i Danmark, men den har dc i én række og ingen hår på npl.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Rasmus Keis Neerbek
#2 Kommentar postet d. 20-10-19 kl. 17:23. Emne: Platypeza aterrima
Tak for det Walter. Sjovt dyr.

mvh, Rasmus

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator