Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
28. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 3 - Gå til side 1 2 3

Næste side | >>

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Hans Lind
Er det jordtunge sp. som jeg har fundet? (Læst 474 gange) Postet d. 20-10-19 kl. 17:27
I dag på Gedser Fuglestation

På klippet fræs med lave planter og mos.

Er det jordtunge sp. som jeg har fundet? (I dag på Gedser Fuglestation

På klippet fræs med lave planter og mos.)
Foto: HLI
Besvar | Kommentér

Hans Lind
#1 Kommentar postet d. 20-10-19 kl. 17:27. Emne: Er det jordtunge sp. som jeg har fundet?
Tættere på, ret tør, ikke slimet

Er det jordtunge sp. som jeg har fundet? (Tættere på, ret tør, ikke slimet)
Foto: HLI
Besvar | Kommentér

Arne Jakobsen

Svaraktivitet:

(469)
#2 Svar postet d. 20-10-19 kl. 17:34. Emne: Er det jordtunge sp. som jeg har fundet?
Hvis du er sikker på den ikke voksede på noget begravet ved, er det Slank jordtunge.

Voksede den på ved, er det Slank stødsvamp.

Besvar | Kommentér

Erik Nielsen
#3 Kommentar postet d. 20-10-19 kl. 17:42. Emne: Er det jordtunge sp. som jeg har fundet?
Hans, Du må hellere vente på andres mening.

Mvh. Erik

Besvar | Kommentér

Arne Jakobsen
#4 Kommentar postet d. 20-10-19 kl. 17:45. Emne: Er det jordtunge sp. som jeg har fundet?
Nå, nu blander Erik sig atter i en tråd han ingen mening eller viden har om. Det er nu SÅ hyggeligt

Besvar | Kommentér

Jette Anitha Hansen
#5 Kommentar postet d. 20-10-19 kl. 17:50. Emne: Er det jordtunge sp. som jeg har fundet?
Det er en jordtunge, men kan den bestemmes sådan uden videre?

Ellers vil jeg helst ikke udtale mig om diverse jordtunger og vokshatte, det er der andre, der er bedre til

Vh Jette

Besvar | Kommentér

Erik Nielsen
#6 Kommentar postet d. 20-10-19 kl. 17:53. Emne: Er det jordtunge sp. som jeg har fundet?
Man bliver jo træt af dine byger af fejlbestemmelser. Som du udtaler med stor autoritet.

De fleste spørgere tager det for gode varer og indrapporterer dem straks.

Det er vigtigt at databasen består af korrekte bestemmelser, hvilket vi er mange mennesker der gør og har gjort et stort arbejde for. Det nedbryder du.

Man kan sige det ved jeg ikke, eller lade være med at svare, Hvis det man ikke har den store erfaring med nogle svampe.

Jeg har den mening om jordtunger at de er temmelig svære at bestemme.

Har du nogen sinde set en?

Mvh. Erik

Besvar | Kommentér

Jette Anitha Hansen
#7 Kommentar postet d. 20-10-19 kl. 17:56. Emne: Er det jordtunge sp. som jeg har fundet?
Jeg syntes det er meget trist, at den ellers så gode omgangstone er blevet så anstrengt her på det sidste, i svampeforrum.

Vh Jette

Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#8 Kommentar postet d. 20-10-19 kl. 18:15. Emne: Er det jordtunge sp. som jeg har fundet?
Det er MEGET trist !!!!

Besvar | Kommentér

Arne Jakobsen
#9 Kommentar postet d. 20-10-19 kl. 18:16. Emne: Er det jordtunge sp. som jeg har fundet?
Jette: Sidste dag gav jeg en bruger ret i Slank jordtunge hvorefter du, kun på baggrund af billedet bestemte den som Slank stødsvamp. Hvordan hænger det sammen med det du lige har skrevet. Omgangstonen skyldes at Erik konstant blander sig i tråde han ingen mening eller viden har om. Jeg fejlbestemmer en gang imellem, men har fået accepteret 355 svar på 25 dage. Ofte skriver jeg at det er et BUD; at folk så straks accepterer, kan jeg vel ret beset ikke klandres for. Hvis Erik vidste hvad han taler om, ville han også læse de mange tråde hvor folk (ikke kun nybegyndere) er glade for mine svar. Jeg lærer konstant noget om svampe og bliver stadigt bedre til at begrunde mine bestemmelser, noget andre "eksperter" kun yderst sjældent tager sig tid til. Erik har 32 accepterede svar. Selvf. fordi han ingen reel viden har om emnet.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 3 - Gå til side 1 2 3

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator