Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
13. november 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Insekter og entomologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Lisette Schjerlund

Ny på F&N
Ukendt lille insekt (behåret larve?) (Læst 96 gange) Postet d. 20-10-19 kl. 18:02
Hej

Jeg fandt i går morges dette lille insekt kravlende på min hud, og ville høre om der var nogen der vidste hvad det kunne være. Den er omkring en millimeter i størrelsen, rødbrun med orange hår. Så vidt jeg kan se har den seks ben, men kan ikke sige hvad der er front eller bag på denne fætter. Jeg har flere billeder og video om nødvendigt.

Tak på forhånd.

Ukendt lille insekt (behåret larve?) (Hej

Jeg fandt i går morges dette lille insekt kravlende på min hud, og ville høre om der var noge)
Lisette Schjerlund har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Stig Madsen

Svaraktivitet:

(732)
#1 Svar postet d. 20-10-19 kl. 22:00. Emne: Ukendt lille insekt (behåret larve?)
Det er en klannerlarve (Dermestidae), - højst sandsynligt fra slægten Anthrenus - se linket HER

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Lisette Schjerlund

Ny på F&N
#2 Kommentar postet d. 20-10-19 kl. 22:05. Emne: Ukendt lille insekt (behåret larve?)
Tusind tak for svar!

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator