Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
29. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Thomas Møller
Navn på lille svamp fra hestefold? (Læst 314 gange) Postet d. 20-10-19 kl. 20:31
Nogen som kan sætte navn på denne lille svamp?

Lys hvid stok og hat / elfenbens farvet.

Klæbrig/slimet hat og stok

Voksede i randen af område med hestepærer

Navn på lille svamp fra hestefold? (Nogen som kan sætte navn på denne lille svamp?

Lys hvid stok og hat / elfenbens farvet.

Klæbri)
Thomas Møller har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Thomas Møller
#1 Kommentar postet d. 20-10-19 kl. 20:32. Emne: Navn på lille svamp fra hestefold?
Foto 2

Navn på lille svamp fra hestefold? (Foto 2)
Foto: Ekstra foto
Besvar | Kommentér

Arne Jakobsen

Svaraktivitet:

(469)
#2 Svar postet d. 20-10-19 kl. 20:36. Emne: Navn på lille svamp fra hestefold?
Almindelig gulhat - se linket HER og - se linket HER

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Arne Jakobsen
#3 Kommentar postet d. 20-10-19 kl. 21:36. Emne: Navn på lille svamp fra hestefold?
Du behøver ikke frygte for dine heste, den er ganske ufarlig.

Besvar | Kommentér

Thomas Møller
#4 Kommentar postet d. 20-10-19 kl. 21:46. Emne: Navn på lille svamp fra hestefold?
Hehe det lyder godt Arne, er med på buddet, det eneste jeg ikke kan få til at passe er stokken. - de ex. jeg fandt havde glat slimet stok, synes beskrivelsen siger noget andet?

Besvar | Kommentér

Arne Jakobsen
#5 Kommentar postet d. 20-10-19 kl. 21:55. Emne: Navn på lille svamp fra hestefold?
Hatten er meget slimet og hvis det er vådt i vejret, græsset er vådt o.s.v. smitter det nemt af på stokken.

Besvar | Kommentér

Arne Jakobsen
#6 Kommentar postet d. 20-10-19 kl. 21:56. Emne: Navn på lille svamp fra hestefold?
Men afvent bare og se om andre har andre bud, det haster jo ikke mere end det jawer.

Besvar | Kommentér

Thomas Møller
#7 Kommentar postet d. 20-10-19 kl. 21:57. Emne: Navn på lille svamp fra hestefold?
Ok takker

Besvar | Kommentér

Henrik Tranberg
#8 Kommentar postet d. 21-10-19 kl. 11:22. Emne: Navn på lille svamp fra hestefold?
her tillader jeg mig så at mane til forsigtighed - bi en kende!

Besvar | Kommentér

Thomas Møller
#9 Kommentar postet d. 21-10-19 kl. 11:55. Emne: Navn på lille svamp fra hestefold?
Hvad tænker du på henrik, har du et andet bud?

Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator