Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
1. oktober 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Gerner Jensen
Tragthat, Løv eller Knippe eller ? (Læst 129 gange) Postet d. 21-10-19 kl. 11:08
Draved Skov 16.10.19.

For billede af oversiden giver billed ID på atlas overvægt til Løv-Tragthat

Tragthat, Løv eller Knippe eller ? (Draved Skov 16.10.19.
For billede af oversiden giver billed ID på atlas overvægt til Løv-Tragthat)
Foto: gerner
Klik på billedet for original størrelse (800 x 598)
Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#1 Kommentar postet d. 21-10-19 kl. 11:09. Emne: Tragthat, Løv eller Knippe eller ?
Til undersiden siger den med overvægt Knippe-T.

Denne voksede nu ikke i et knippe

Tragthat, Løv eller Knippe eller ? (Til undersiden siger den med overvægt Knippe-T.
Denne voksede nu ikke i et knippe)
Foto: gerner
Klik på billedet for original størrelse (732 x 600)
Besvar | Kommentér

Henrik Tranberg
#2 Kommentar postet d. 21-10-19 kl. 11:12. Emne: Tragthat, Løv eller Knippe eller ?
er i tvivl, om maskinen kan dufte Pernod

Besvar | Kommentér

Stig Madsen
#3 Kommentar postet d. 21-10-19 kl. 11:16. Emne: Tragthat, Løv eller Knippe eller ?

Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#4 Kommentar postet d. 21-10-19 kl. 12:00. Emne: Tragthat, Løv eller Knippe eller ?
Tja, jeg tvivler også noget på, at billedm askinen har lugtesans Min egen er ikke for god, men jeg lugter normalt til alle de svampe, jeg hiver op af deres basis, og hvis de lugter af andet end jord eller svamp, bemærker jeg det. Og det gjorde denne ikke - altså ikke af pernod

Besvar | Kommentér

Henrik Tranberg
#5 Kommentar postet d. 21-10-19 kl. 12:09. Emne: Tragthat, Løv eller Knippe eller ?
kunne ellers godt minde om et ældre individ af Anis-Tragthat, men tragthatte bliver ikke nemmere af at være udvaskede ...

Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#6 Kommentar postet d. 21-10-19 kl. 12:39. Emne: Tragthat, Løv eller Knippe eller ?
Det har jo regnet meget i den senere tid, ikke mindst i Sønderjylland, og det regnede på fund-tidsspunktet, så våd var den i hvert fald. Men vi lader den bare stå ubestemt.

Besvar | Kommentér

Henrik Tranberg

Svaraktivitet:

(1863)
#7 Svar postet d. 21-10-19 kl. 12:44. Emne: Tragthat, Løv eller Knippe eller ?
en art af Tragthat

mvh., Henrik

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#8 Kommentar postet d. 21-10-19 kl. 12:52. Emne: Tragthat, Løv eller Knippe eller ?
Bliver høj af Anissen

Tragthat, Løv eller Knippe eller ? (Bliver høj af Anissen
:-))
Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 450)
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator