Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
13. november 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Sommerfugle og lepidopterologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Henrik Jermiin
er denne Peridroma saucia? (Læst 89 gange) Postet d. 21-10-19 kl. 14:18
sad på rødvinssnor d 20.7. i haven i thisted. lige da jeg spottede den, troede jeg det var en ipsilon, men så fik jeg den i en petriskål, og så var det noget andet. total længde 27-28 mm.

er denne Peridroma saucia? (sad på rødvinssnor d 20.7. i haven i thisted. lige da jeg spottede den, troede jeg det var en ipsilo)
Henrik Jermiin har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Klaus Hermansen

Svaraktivitet:

(8984)
#1 Svar postet d. 21-10-19 kl. 15:21. Emne: er denne Peridroma saucia?
Det må være Stor Smutugle N. pronuba. Den har gule bagvinger. Har du foto af dem?

Besvar | Kommentér

Klaus Hermansen

Svaraktivitet:

(8984)
#2 Svar postet d. 21-10-19 kl. 15:42. Emne: er denne Peridroma saucia?
Har fået dit dyr op på større skærm, og ja du har ret det ligner suacia, men din dato er vel forkert. Er det ikke 20/10? Lige nu er der saucia i luften, men også enkelte pronuba holder ud sammen med ipsilon osv.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Per Adel

Svaraktivitet:

(167)
#3 Svar postet d. 21-10-19 kl. 16:07. Emne: er denne Peridroma saucia?
Hej. Ja ingen tvivl om saucia og vel heller ikke med dato forvirring må være 20/10 som foreslået.

Mvh Per

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Henrik Jermiin
#4 Kommentar postet d. 21-10-19 kl. 16:13. Emne: er denne Peridroma saucia?
jo datoen er helt i skoven. det var i aftes d. 20.10. den sad der. - jeg havde osse pronuba på lystavlen, men savnede de klart sorte mærker i vingespidsen. - så slog jeg op på British Lepidoptera og der fandt jeg exemplarer der helt ligner mit billede. jeg har ikke set den flyve eller brede vingerne ud og på intet tidspunkt var der glimt af gult. - jeg har et flashbillede af den som viser dens tegning helt klart selvom farven ikke er god.

er denne Peridroma saucia? (jo datoen er helt i skoven. det var i aftes d. 20.10. den sad der. -  jeg havde osse pronuba på lyst)
Henrik Jermiin har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Henrik Jermiin
#5 Kommentar postet d. 21-10-19 kl. 16:23. Emne: er denne Peridroma saucia?
tak for svarene Klaus og Per. jeg er ked af den vildledende dato. det er altid rart at få bekræftet sit forsøg på ID. mvh hi.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator