Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
22. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Ole Høiris
Hvilken svamp med en meget lang stok (Læst 174 gange) Postet d. 21-10-19 kl. 22:16
Hjardemål Klit 21.10

Hvilken svamp med en meget lang stok (Hjardemål Klit 21.10)
Foto: Ole Høiris
Klik på billedet for original størrelse (657 x 600)
Besvar | Kommentér

Arne Jakobsen
#1 Kommentar postet d. 21-10-19 kl. 22:19. Emne: Hvilken svamp med en meget lang stok
Vis os venligst stok og lameller

Besvar | Kommentér

Ole Høiris
#2 Kommentar postet d. 21-10-19 kl. 22:28. Emne: Hvilken svamp med en meget lang stok
Den er her - det må have kikset, da jeg lagde den ind.

Hvilken svamp med en meget lang stok (Den er her - det må have kikset, da jeg lagde den ind.)
Foto: Ole Høiris
Klik på billedet for original størrelse (800 x 463)
Besvar | Kommentér

Arne Jakobsen

Svaraktivitet:

(469)
#3 Svar postet d. 21-10-19 kl. 22:33. Emne: Hvilken svamp med en meget lang stok
Mit bud er Plettet fladhat - se linket HER

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Ole Høiris
#4 Kommentar postet d. 21-10-19 kl. 22:44. Emne: Hvilken svamp med en meget lang stok
Hej Arne

Tak igen for hjælpen. Det er fantastisk, at man på den måde kan få at vide, hvad man finder.

Hej

Ole

Besvar | Kommentér

Arne Jakobsen
#5 Kommentar postet d. 21-10-19 kl. 22:52. Emne: Hvilken svamp med en meget lang stok
Du er velkommen. Hvis du altid husker gode billeder af alle svampens detaljer samt opl. om fundsted, træer, lugt og smag gør det vort arbejde 10-fold lettere

Besvar | Kommentér

Ole Høiris
#6 Kommentar postet d. 21-10-19 kl. 22:58. Emne: Hvilken svamp med en meget lang stok
Det der med at smage på dem kræver stor viden. Det ville jeg aldrig turde. Men ellers skal jeg nok fremover komme med flere detaljer om den sammenhæng, de er fundet i.

Hej

Ole

Besvar | Kommentér

Arne Jakobsen
#7 Kommentar postet d. 21-10-19 kl. 23:02. Emne: Hvilken svamp med en meget lang stok
Man kan altid trygt smage på en lille bid, blot man altid husker at spytte ud igen med det samme. Det vanskelige kan ligge i at beskrive smagen, men oftest er det blot et spørgsmål om mildt eller skarpt.

Besvar | Kommentér

Ole Høiris
#8 Kommentar postet d. 21-10-19 kl. 23:08. Emne: Hvilken svamp med en meget lang stok
Jeg tror, jeg lige vil lære alle de giftige svampe at kende først. Så kan det ikke gå helt galt.

Hej

Ole

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator