Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
14. november 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Tovingede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Peter Andersen
Svampemyggen Greenomyia mongolica fra haven i dag (Læst 91 gange) Postet d. 22-10-19 kl. 17:01
For nylig bestemte Walther Gritsch en svampemyg for mig - se linket HER

Denne lignede godt, så jeg inviterede den indenfor til studieoptagelser, og har tilladt mig at registrere den, da billederne bekræftede antagelsen.

Set fra siden fremtræder forlårene heller ikke tydeligt gule på denne hun, men den gule grundfarve ses tydeligt fra andre vinkler.

Svampemyggen Greenomyia mongolica fra haven i dag (For nylig bestemte Walther Gritsch en svampemyg for mig https://www.fugleognatur.dk/forum/show_messa)
Peter Andersen har vedhæftet dette billede
Kommentér

Walther Gritsch
#1 Kommentar postet d. 22-10-19 kl. 19:02. Emne: Svampemyggen Greenomyia mongolica fra haven i dag
Hej Peter

Nydeligt dyr og fint portrætbillede Som det fremgår af nøglen kan cx1 enten være helt gul eller formørket på den basale halvdel. Det sidste gælder dyret her og faktisk også det forrige.

Kommentér

Peter Andersen
#2 Kommentar postet d. 22-10-19 kl. 19:21. Emne: Svampemyggen Greenomyia mongolica fra haven i dag
Hej Walther. Jeg vrøvlede, mente selvfølgelig forhoften (coxa) og ikke forlåret. Jeg må prøve at få det rettet i obs´en også.

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator