Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. november 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Bent Poulsen
Stær med lyst hovede. (Læst 350 gange) Postet d. 27-10-19 kl. 18:35
Hej.

Hvad er der sket med denne stær. Er det en med fejlfarvet hoved eller er den ved at skifte dragt? Desuden synes jeg at næbet virket meget langt.

Billedet er fra den 25.-10. og taget på Østfyn. Beklager det dårlige billedkvalitet, men den sad midt i et bøgetræ.

Hilsen Bent.

Stær med lyst hovede. (Hej.

Hvad er der sket med denne stær. Er det en med fejlfarvet hoved eller er den ved at skifte d)
Bent Poulsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (1155 x 924)
Besvar | Kommentér

verner Frandsen

Svaraktivitet:

(407)
#1 Svar postet d. 27-10-19 kl. 19:40. Emne: Stær med lyst hovede.
Det er en helt alm. stær,der er ved at fælde til vinterdragt med hvide pletter på fjerspidserne.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Henrik Bjørslev

Svaraktivitet:

(3256)
#2 Svar postet d. 27-10-19 kl. 21:13. Emne: Stær med lyst hovede.
Ja, som Verner skriver er der intet usædvanligt ved denne Stær, i løbet af vinteren slides de lyse fjerspidser så af ved bræmfældning, så den får sin mørkere sommerdragt.

- se linket HER

Hilsen Henrik.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Bent Poulsen
#3 Kommentar postet d. 27-10-19 kl. 23:43. Emne: Stær med lyst hovede.
Hej.

Mange tak for svarene. Jeg havde aldrig set en stær med så lyst et hoved, men vi har også set dem her, meget senere end vi plejer.

Hilsen Bent.

Besvar | Kommentér

Henrik Bjørslev

Svaraktivitet:

(3256)
#4 Svar postet d. 27-10-19 kl. 23:52. Emne: Stær med lyst hovede.
Nu er mit tidligere link måske en smule misvisende, kunne i skyndingen ikke lige finde et billede af en 1K fugl, som din er, med et gråligt og ikke prikket hoved. Men det lykkedes nu:

- se linket HER

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Bent Poulsen
#5 Kommentar postet d. 27-10-19 kl. 23:59. Emne: Stær med lyst hovede.
Hej Henrik.

Mange tak for svaret, så blev jeg det klogere.

Hilsen bent.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator