Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
27. november 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Karl Schlichter
ID for denne mærkelige svamp ?? (Læst 172 gange) Postet d. 29-10-19 kl. 16:49
Fotograferet 27.10.19 i Søst skov ved Rødekro.

Denne mærkelige svamp har nok mistet noget af sin hat, men er der nogen, som kan hjælpe mig. Jeg er helt på bar bund.

Løvskov med bøg.

Kenlig hilsen

karl Schlichter

ID for denne mærkelige svamp ?? (Fotograferet 27.10.19 i Søst skov ved Rødekro.
Denne mærkelige svamp har nok mistet noget af sin ha)
Foto: Karl Schlichter
Besvar | Kommentér

Karl Schlichter
#1 Kommentar postet d. 29-10-19 kl. 16:50. Emne: ID for denne mærkelige svamp ??
Billede 2

ID for denne mærkelige svamp ?? (Billede 2)
Besvar | Kommentér

Karl Schlichter
#2 Kommentar postet d. 29-10-19 kl. 16:50. Emne: ID for denne mærkelige svamp ??
Billede 3

ID for denne mærkelige svamp ?? (Billede 3)
Besvar | Kommentér

Karl Schlichter
#3 Kommentar postet d. 29-10-19 kl. 16:51. Emne: ID for denne mærkelige svamp ??
Billede 4

ID for denne mærkelige svamp ?? (Billede 4)
Besvar | Kommentér

Arne Jakobsen

Svaraktivitet:

(469)
#4 Svar postet d. 29-10-19 kl. 17:10. Emne: ID for denne mærkelige svamp ??
En eller anden Skørhat med en virkelig seriøs misdannelse. Det ses at en art pludseligt muterer helt vildt og du har sikkert heller ikke fundet andre der ligner i nærheden.

Besvar | Kommentér

Morten Kofoed-Hansen

Svaraktivitet:

(77)
#5 Svar postet d. 29-10-19 kl. 17:48. Emne: ID for denne mærkelige svamp ??
Jeg synes det ligner noget overmodent Tricholoma-ridderhat (der netop folder op på den måde) - men ikke noget, der skulle være så gammelt uden at blive gult og vokse under bøg. Pas.

mvh Morten

Besvar | Kommentér

Arne Jakobsen
#6 Kommentar postet d. 29-10-19 kl. 17:55. Emne: ID for denne mærkelige svamp ??
Men den voksede jo netop med Bøg Morten og jeg ser gulfarvning på de sidste billeder. Så du har nok ret.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator