Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
2. december 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Gerner Jensen
En eller flere arter af barksvampe ? (Læst 191 gange) Postet d. 30-10-19 kl. 07:55
Jægersborg Dyrehave 28.10.19

For et par år siden fik jeg bestemt Gul Tømmersvamp, og i mandags så jeg på samme findested en masse barksvamp, som måske er den samme, men de så temmelig forskellige ud, så jeg er lidt i tvivl, om der er flere arter nu. Der kommer 4 billeder.

1

En eller flere arter  af barksvampe ? (Jægersborg Dyrehave 28.10.19
For et par år siden fik jeg bestemt Gul Tømmersvamp, og i mandags så j)
Foto: gerner
Klik på billedet for original størrelse (775 x 600)
Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#1 Kommentar postet d. 30-10-19 kl. 07:56. Emne: En eller flere arter af barksvampe ?
2

samme svampe som 1

En eller flere arter  af barksvampe ? (2 
samme svampe som 1)
Klik på billedet for original størrelse (800 x 591)
Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#2 Kommentar postet d. 30-10-19 kl. 07:57. Emne: En eller flere arter af barksvampe ?
3

En eller flere arter  af barksvampe ? (3)
Klik på billedet for original størrelse (808 x 600)
Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#3 Kommentar postet d. 30-10-19 kl. 07:57. Emne: En eller flere arter af barksvampe ?
4

En eller flere arter  af barksvampe ? (4)
Klik på billedet for original størrelse (803 x 600)
Besvar | Kommentér

Jette Anitha Hansen

Svaraktivitet:

(3572)
#4 Svar postet d. 30-10-19 kl. 15:51. Emne: En eller flere arter af barksvampe ?
Det er stadig Gul tømmersvamp, farverne kan variere fra honninggul til olivengul

Kunne lyset ikke også tænkes at spille en rolle på de 2 første billeder, Gerner?

Vh Jette

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#5 Kommentar postet d. 30-10-19 kl. 16:18. Emne: En eller flere arter af barksvampe ?
Tak, Jette

Jo, det var stærkt sol engang imellem, så lys/skygge kan godt have haft indflydelse. De to første billeder, er jeg nu sikker på er samme art, det var mere de to næste, jeg var i tvivl om, men jeg skriver nu Gul Tømmersvamp ved dem alle

Besvar | Kommentér

Jette Anitha Hansen
#6 Kommentar postet d. 30-10-19 kl. 16:57. Emne: En eller flere arter af barksvampe ?
Jeg overvejede også de 2 sidste som Tyndkødet hussvamp,men den forekommer på nålearter og ligner ikke nok, og desuden er din vært Bøg.

Så enig med dig

Vh Jette

Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#7 Kommentar postet d. 30-10-19 kl. 20:54. Emne: En eller flere arter af barksvampe ?
OK, fint

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator