Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. november 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Niels Andersen
Har jeg ret i at det er Sibirisk Hjejle ? (Læst 503 gange) Postet d. 31-10-19 kl. 10:05
Var en tur i Melby Overdrev i går der var en lille flok Hjejler der fløj rundt, er det juv. Sibiriske Tundra Hjejler ?

Mvh Niels

Har jeg ret i at det er Sibirisk Hjejle ? (Var en tur i Melby Overdrev i går der var en lille flok Hjejler der fløj rundt, er det juv. Sibirisk)
Niels Andersen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 426)
Besvar | Kommentér

Eva Hansen

Svaraktivitet:

(840)
#1 Svar postet d. 31-10-19 kl. 11:12. Emne: Har jeg ret i at det er Sibirisk Hjejle ?
Ser ud som helt almindelig Hjejle synes jeg.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Henrik Bjørslev

Svaraktivitet:

(3256)
#2 Svar postet d. 31-10-19 kl. 11:17. Emne: Har jeg ret i at det er Sibirisk Hjejle ?
Ja, almindelige Hjejler, Sibirisk Tundrahjejle er meget sjælden, har bl.a. lidt mindre hoved, kraftigere næb og længere hals, desuden meget kort krop og lange, tynde ben.

Hilsen Henrik.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Niels J. Henriksen

Svaraktivitet:

(1153)
#3 Svar postet d. 31-10-19 kl. 11:35. Emne: Har jeg ret i at det er Sibirisk Hjejle ?
Så den ligner slet ikke de almindelige hjejler på billedet her

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Henrik Bjørslev

Svaraktivitet:

(3256)
#4 Svar postet d. 31-10-19 kl. 11:37. Emne: Har jeg ret i at det er Sibirisk Hjejle ?
Jo, den ligner skam meget, det er bare de SMÅ forskelle, der gør sig gældende Det skulle jeg måske have pointeret.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Niels Andersen
#5 Kommentar postet d. 31-10-19 kl. 12:31. Emne: Har jeg ret i at det er Sibirisk Hjejle ?
Tak til Eva Henrik og Niels det der undre mig er størrelsen de her er meget mindre end almindelig Hjejle.

Besvar | Kommentér

Henrik Bjørslev

Svaraktivitet:

(3256)
#6 Svar postet d. 31-10-19 kl. 13:01. Emne: Har jeg ret i at det er Sibirisk Hjejle ?
Ja, Sibirisk Tundrahjejle er mindre end Almindelig Hjejle, men det kan tit være svært at bedømme fugles præcise størrelse på afstand, hvis ikke man er meget trænet.

Hilsen Henrik.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

peter sunesen

Svaraktivitet:

(6182)
#7 Svar postet d. 01-11-19 kl. 04:02. Emne: Har jeg ret i at det er Sibirisk Hjejle ?
Igen, Sibirisk Hjejle er LIDT mindre end Hjejle, og det er som sagt nærmest umuligt for lægfolk at bedømme fugles sande størrelse; kun megen felterfaring vil efterhånden hjælpe.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator