Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
25. november 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Leif Egholm Pedersen
Svamp? der vokser mellem fliserne ved huset. (Læst 311 gange) Postet d. 03-11-19 kl. 17:05
Opdager i dag at der vokser denne dannelse mellem fliserne ved huset. Vi bor ved Kompedal Plantage, Midtjylland.

Hvad er det mon for en organisme?

Svamp? der vokser mellem fliserne ved huset. (Opdager i dag at der vokser denne dannelse mellem fliserne ved huset. Vi bor ved Kompedal Plantage, )
Leif Egholm Pedersen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Mathias Hass
#1 Kommentar postet d. 03-11-19 kl. 17:38. Emne: Svamp? der vokser mellem fliserne ved huset.
Du er sikker på at den vokser op mellem fliserne? Eller kan det være noget der er faldet/blæst ned fra et træ?

Besvar | Kommentér

Leif Egholm Pedersen
#2 Kommentar postet d. 03-11-19 kl. 18:27. Emne: Svamp? der vokser mellem fliserne ved huset.
Jeg har lige checket.Du har ret. Den kan puffes til, så den flytter sig. Det synes jeg dog ikke, den kunne i eftermiddag. Det synes som om den er ved at gå i opløsning, er nu som blød gele.

Besvar | Kommentér

Mathias Hass

Svaraktivitet:

(139)
#3 Svar postet d. 03-11-19 kl. 18:56. Emne: Svamp? der vokser mellem fliserne ved huset.
Så tror jeg måske det er gul bævresvamp eller noget der ligner. Jeg kan huske en vinter hvor jeg så mange af dem ligge på jorden under nogle egetræer efter en storm. Gul bævresvamp vokser på løvtræer hvor den snylter på diverse arter af voksskind. Men vent lige til nogen anden bekræfter det.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#4 Kommentar postet d. 03-11-19 kl. 18:59. Emne: Svamp? der vokser mellem fliserne ved huset.
- det var også min tanke, Mathias

Besvar | Kommentér

Niels K. Mortensen
#5 Kommentar postet d. 03-11-19 kl. 19:02. Emne: Svamp? der vokser mellem fliserne ved huset.
Jeg kender ikke fænomenet med at de ligefrem blæser af træerne, men hvorfor ikke? Jeg undrede mig også over, at den groede mellem fliser. Så jeg er helt på linie med Mathias og Per.

Besvar | Kommentér

Leif Egholm Pedersen
#6 Kommentar postet d. 03-11-19 kl. 19:31. Emne: Svamp? der vokser mellem fliserne ved huset.
Interessant: den ligger under et egetræ!

Tak for svarene.

Venlig hilsen Leif Egholm Pedersen.

Ps hvad er voksskind?

Svamp? der vokser mellem fliserne ved huset. (Interessant: den ligger under et egetræ!
Tak for svarene.
Venlig hilsen Leif Egholm Pedersen.
Ps )
Leif Egholm Pedersen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Mathias Hass
#7 Kommentar postet d. 03-11-19 kl. 22:02. Emne: Svamp? der vokser mellem fliserne ved huset.
Voksskind er en gruppe af svampe som nedbryder træ og vis frugtlegemer ligner hud ovenpå barken, f.eks. den her :

- se linket HER

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator