Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
22. november 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Egon Krogsgaard
ID til fugl. (Læst 337 gange) Postet d. 06-11-19 kl. 16:08
Hej.

Jeg så denne fugl i min baghave i formiddag i Aarhus N. Ca. på størrelse med en Musvit, måske lidt større, men jeg kan ikke finde nogle med den samme hvide plet på hovedet. Den er forkert til de arter, jeg har søgt efter.

Desværre fik jeg ikke bedre billeder af den, da jeg skiftede fra min makro til min tele, fløj den længere væk, så det hjalp ikke.

Hvad var det for en fugl, jeg havde besøg af?

Mvh. Egon Krogsgaard.

ID til fugl. (Hej.

Jeg så denne fugl i min baghave i formiddag i Aarhus N. Ca. på størrelse med en Musvit, måsk)
Egon Krogsgaard har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 800)
Besvar | Kommentér

Egon Krogsgaard
#1 Kommentar postet d. 06-11-19 kl. 16:10. Emne: ID til fugl.
Her er et billede mere, da den fløj længere væk. Jeg så den aldrig forfra.

Mvh. Egon.

ID til fugl. (Her er et billede mere, da den fløj længere væk. Jeg så den aldrig forfra.

Mvh. Egon.)
Egon Krogsgaard har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 800)
Besvar | Kommentér

Jens Hansen

Svaraktivitet:

(35)
#2 Svar postet d. 06-11-19 kl. 16:16. Emne: ID til fugl.
Det er hvidkindet bulbul. Ved ikke hvor jeg vidste det fra, men her er et link;

- se linket HER

VH. Jens

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Egon Krogsgaard
#3 Kommentar postet d. 06-11-19 kl. 16:23. Emne: ID til fugl.
Hej Jens.

Så forstår jeg bedre, at jeg ikke kender den. Det må være en burfugl, der er undsluppet.

Tak for hjælpen.

Mvh. Egon.

Besvar | Kommentér

Jens Hansen
#4 Kommentar postet d. 06-11-19 kl. 16:29. Emne: ID til fugl.
Ja, lidt googling siger yndet burfugl både her og i Arabien. Har nok set den i Indien, siden den sagde mig noget, selvom det er længe siden. En sjov obs;

Besvar | Kommentér

Egon Krogsgaard
#5 Kommentar postet d. 06-11-19 kl. 17:56. Emne: ID til fugl.
Jeg kan høre, at der er flere i vores kvarter, der har burfugle i baghaven i sommerhalvåret. Det var også ligesom den holdt øje med mig, den havde en unaturlig adfærd. Så den er nok ikke menneskesky.

Jeg håber, den kommer hjem til sit bur, årstiden er vist ikke til at leve frit i Danmark i!

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator