Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
22. november 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Niels Jørgen Rosenkrants
kan synderen være spurvehøg? (Læst 314 gange) Postet d. 06-11-19 kl. 16:42
Dette syn mødte mig, da jeg kom hjem fra arbejde for lidt siden (i min have - Mårslet - Østjylland).

Jeg vel jo mene, at det er en af "mine" ringduer, der har måttet lade livet for en eller anden sulten "jæger".

Umiddelbart tænker jeg spurvehøg - for en stor hun kan vel godt tage en ringdue (hvis jeg da har ret i, at en sådan er offeret)?

Mvh.

Niels Jørgen

kan synderen være spurvehøg? (Dette syn mødte mig, da jeg kom hjem fra arbejde for lidt siden (i min have - Mårslet - Østjylland).)
Niels Jørgen Rosenkrants har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

verner Frandsen

Svaraktivitet:

(407)
#1 Svar postet d. 06-11-19 kl. 16:47. Emne: kan synderen være spurvehøg?
Ja, det er det mest sandsynlige. Tyrkerdue passer lige i størrelsen. Den har plukket fjerene af og enten har den flyttet resten eller også har en ræv eller kat fjernet skroget.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Niels Jørgen Rosenkrants
#2 Kommentar postet d. 06-11-19 kl. 16:48. Emne: kan synderen være spurvehøg?
billede 2

"zoomet ind" på nogle af fjerene

kan synderen være spurvehøg? (billede 2
"zoomet ind" på nogle af fjerene)
Niels Jørgen Rosenkrants har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (682 x 600)
Besvar | Kommentér

Niels Jørgen Rosenkrants
#3 Kommentar postet d. 06-11-19 kl. 16:57. Emne: kan synderen være spurvehøg?
Hej Verner.

Mange tak for dit svar.

Ja, ved at google lidt på duefjer, kan jeg godt se, at det er tyrkerdue og ikke ringdue, der er offeret.

Mvh.

Niels Jørgen

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator