Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 3 - Gå til side 1 2 3

Næste side | >>

Navn Forum -> Insekter og entomologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Anni Lene Nielsen
Hvad er det, som skjuler sig i Citronmelisseplante? (Læst 850 gange) Postet d. 06-11-19 kl. 23:48
Sådan en har jeg ikke set før. Har ingen anelse om, hvad det er. Jeg har kun det foto.

Odense, 11-06-19

I haven

Venlig hilsen Anni

Hvad er det, som skjuler sig i Citronmelisseplante? (Sådan en har jeg ikke set før. Har ingen anelse om, hvad det er. Jeg har kun det foto.

Odense, 11)
Foto: Anni Lene Nielsen
Besvar | Kommentér

Anni Lene Nielsen
#1 Kommentar postet d. 10-11-19 kl. 21:36. Emne: Hvad er det, som skjuler sig i Citronmelisseplante?
Er der en, som kan placere den i ret kategori for mig?

Venlig hilsen Anni

Besvar | Kommentér

Hanne Bertelsen
#2 Kommentar postet d. 10-11-19 kl. 21:54. Emne: Hvad er det, som skjuler sig i Citronmelisseplante?
Jeg kan ikke. Men fandt denne tråd - se linket HER

Besvar | Kommentér

Anni Lene Nielsen
#3 Kommentar postet d. 11-11-19 kl. 22:30. Emne: Hvad er det, som skjuler sig i Citronmelisseplante?
Hej Hanne

Hm....jeg synes ikke puppen ligner natsommerfugl eller placeres på den måde, men jeg prøver alligevel om nogen kan hjælpe.

Tak for forslaget

Venlig hilsen Anni

Besvar | Kommentér

Stig Madsen
#4 Kommentar postet d. 12-11-19 kl. 09:50. Emne: Hvad er det, som skjuler sig i Citronmelisseplante?
For mig at se er det en billepuppe. Men noget forslag har jeg ikke.

Besvar | Kommentér

Anni Lene Nielsen
#5 Kommentar postet d. 12-11-19 kl. 20:58. Emne: Hvad er det, som skjuler sig i Citronmelisseplante?
Tak, Stig, så prøver jeg under Biller

Venlig hilsen Anni

Besvar | Kommentér

Anni Lene Nielsen
#6 Kommentar postet d. 12-11-19 kl. 21:12. Emne: Hvad er det, som skjuler sig i Citronmelisseplante?
- se linket HER

Besvar | Kommentér

Mogens Holmen
#7 Kommentar postet d. 13-11-19 kl. 07:07. Emne: Hvad er det, som skjuler sig i Citronmelisseplante?
Synes mest det ligner et pupparium (huden af sidste larvestadium, der danner en slags kokon omkring puppen) fra en tovinge - måske svirreflue. Biller har sædvanligvis exarate pupper (med frie anlæg til ben, vinger mv.), der ikke ligger inden i noget leddelt.

Besvar | Kommentér

Stig Madsen
#8 Kommentar postet d. 13-11-19 kl. 10:16. Emne: Hvad er det, som skjuler sig i Citronmelisseplante?
Det giver heller ikke mening med en billepuppe oppe i vegetation. Jeg tror, Mogens har ret i tovinge. Sikkert en svirreflue af en art.

Besvar | Kommentér

Anni Lene Nielsen
#9 Kommentar postet d. 13-11-19 kl. 15:52. Emne: Hvad er det, som skjuler sig i Citronmelisseplante?
Hej Mogens og Stig

Så siger jeg tak og flytter til 4. Kategori, Tovingede

Det er aldrig sket før, at jeg har været på så lang en udflugt

Venlig hilsen Anni

Besvar | Kommentér

Side 1 af 3 - Gå til side 1 2 3

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator