Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
2. december 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jackie Uffe Dalgas Sørensen
Artsbestemmelse Klosterheden 14 (Læst 205 gange) Postet d. 07-11-19 kl. 09:12
Svampene stod under Graner- Hat 8 cm bred -hvælvet -rødbrun-

glat -Lameller-Kort nedløbende - ret tætte- citrongule-

Stok 6 cm lang -rund -Hul med blødt indhold-hvid med rødlig anstrøg-Lugt svag syrlig -smag stærk - 3 billeder

Venlig hilsen

Jackie

Artsbestemmelse Klosterheden 14 (Svampene stod under Graner- Hat 8 cm bred -hvælvet -rødbrun-
glat -Lameller-Kort nedløbende - ret t)
Jackie Uffe Dalgas Sørensen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

#1 Kommentar postet d. 07-11-19 kl. 09:14. Emne: Artsbestemmelse Klosterheden 14
2 Lamellerne og det er ikke mælk der er på dem.

Artsbestemmelse Klosterheden 14 (2 Lamellerne og det er ikke mælk der er på dem.)
Besvar | Kommentér

#2 Kommentar postet d. 07-11-19 kl. 09:14. Emne: Artsbestemmelse Klosterheden 14
3

Artsbestemmelse Klosterheden 14 (3)
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen
#3 Kommentar postet d. 07-11-19 kl. 11:56. Emne: Artsbestemmelse Klosterheden 14
Hej Jackie, jeg er i stor tvivl, farverne passer rimeligt på Quelet´s skørhat, lugten ligeledes, men lamellerne er for gule. Hvis du lægger den ind på svampeatlas og tørrer et halvt eks. kan det være at en har overskud til at mikroskopere den. Der spøger nemlig en art som Lak-skørhat, men den angives ikke med syrlig lugt - overvejede du selv Quelet´s skørhat? på svampeatlas kan du også læse nærmere om begge arte samt andre der ligner. Torbjørn

Besvar | Kommentér

#4 Kommentar postet d. 07-11-19 kl. 12:20. Emne: Artsbestemmelse Klosterheden 14
Jeg havde troet det var Citronbladet skørhat?

Jeg har den ikke mere den fra 25/10

Venlig hilsen

jackie

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen
#5 Kommentar postet d. 07-11-19 kl. 12:28. Emne: Artsbestemmelse Klosterheden 14
Ja citronbladet Skørhat havde været ret oplagt, men jeg kan ikke lide lugten til at det skulle være den art, jeg synes den lugter lidt alkalisk. Torbjørn

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator