Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
15. november 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Pattedyr -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Eigil Laulund
Ræveadfærd (Læst 223 gange) Postet d. 08-11-19 kl. 12:01
Hvad har Mikkel gang i?

På min overdækkede terrasse har han/hunj væltet en spand med fuglekugler og ædt de fleste. Snuppet et par lette træsko og bidt hælremmene i stykker.

Nu senest flyttet lidt på træskoene og lagt et gedigent visitkort på måtten.

Må indrømme at jeg ikke synes det er sjovt længere.

Ræveadfærd (Hvad har Mikkel gang i?
På min overdækkede terrasse har han/hunj væltet en spand med fuglekugler og)
Foto: Eigil Laulund, Karsemose Sand 8/11
Besvar | Kommentér

Jan Sørensen
#1 Kommentar postet d. 08-11-19 kl. 12:47. Emne: Ræveadfærd
Sulten, legesyg Ræv, der afmærker sit territorie.

MVH.

Jan

Besvar | Kommentér

verner Frandsen

Svaraktivitet:

(273)
#2 Svar postet d. 08-11-19 kl. 14:26. Emne: Ræveadfærd
Ja, du må undskylde, at jeg synes det er lidt sjovt.

Det er meget typisk, at de afmærker deres bytte efter måltidet.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Eva Hansen
#3 Kommentar postet d. 08-11-19 kl. 16:55. Emne: Ræveadfærd
Jo, ræves adfærd kan godt overraske.

Hos mig kunne jeg en vinter ikke forstå, at næsten alle de skåle og tallerkener jeg satte ud med foder til kattene forsvandt en efter en.

Jeg havde nok på fornemmelsen, at et dyr måtte være indblandet, måske for at få foderet.

Jeg fandt svaret om foråret en dag jeg gik langs læhegnet op til naboens lille skov.

På det højeste sted på marken stod de, tallerkener og skåle, jævnt fordelt på et areal på 6-7 meter i diameter, og alle skåle og tallerkener var fulde af enten rævelort eller rævepis.

Jeg vidste godt jeg havde en ræv med en lidt atypisk adfærd luskende omkring, men at den var så snu, at den havde fundet ud af sådan en måde at forstærke dens afmærkning af territoriet, havde jeg ikke lige forestillet mig.

Det var i øvrigt en meget stor ræv, den største jeg nogensinde har set, og den var lidt skummel i sin adfærd. Når jeg f.eks gik oppe i skoven, fulgte den efter, sådan på 10-15 meters afstand, når jeg fornemmede den var der, gemte den sig når jeg vendte mig om, men jeg fik altid et glimt af den.

Og om aftenen kunne den finde på, at komme helt hen til ruden i terrassedøren og kigge ind ..

Her et dårligt billede af den, men man kan vist godt se det var en flot ræv, billedet er taget sidst i marts måned for år tilbage

Ræveadfærd (Jo, ræves adfærd kan godt overraske.

Hos mig kunne jeg en vinter ikke forstå, at næsten alle de s)
Eva Hansen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 520)
Besvar | Kommentér

Peer Jeppesen
#4 Kommentar postet d. 13-11-19 kl. 07:53. Emne: Ræveadfærd

Fint billede # 3

En noget større ræv, end dem man normalt ser.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator