Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
13. november 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Finn Okkels
Hvilken svamp (Læst 148 gange) Postet d. 08-11-19 kl. 12:59
Vokser i område med unge løvtræer, bl.a. tjørn og hassel i Boserup Skov ved Roskilde. Fotograferet 21. sept 2019

Hvilken svamp (Vokser i område med unge løvtræer, bl.a. tjørn og hassel i Boserup Skov ved Roskilde. Fotograferet 2)
Finn Okkels har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen
#1 Kommentar postet d. 08-11-19 kl. 14:15. Emne: Hvilken svamp
Jeg tror det er en Munkehat, har du et bedre foto af stokken, tættere på og uden skygge?

Besvar | Kommentér

Finn Okkels
#2 Kommentar postet d. 08-11-19 kl. 14:25. Emne: Hvilken svamp
Har desværre ikke andre billeder, men her har jeg lavet et udsnit, som måske har lidt flere detaljer med?

Hvilken svamp (Har desværre ikke andre billeder, men her har jeg lavet et udsnit, som måske har lidt flere detaljer)
Finn Okkels har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 398)
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7344)
#3 Svar postet d. 08-11-19 kl. 14:36. Emne: Hvilken svamp
Tak, Så er jeg sikker på at det er en art af Munkehat, måske Stribetstokket, men sikkerhed kræver mikroskopi

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Finn Okkels
#4 Kommentar postet d. 08-11-19 kl. 14:55. Emne: Hvilken svamp
Hej Torbjørn. Imponerende at du kan se det. Jeg indsætter observationen så andre (der evt. har mikroskop) kan se hvor den vokser. Der er/var en del på stedet. Mange tak for hjælpen. Venlig hilsen Finn Okkels

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator