Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
2. december 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jens Vester
Er “Nordens svampe” af Morten Lange en ok bog? (Læst 298 gange) Postet d. 12-11-19 kl. 18:34
Hej.

Jeg har fået en svampebog:

“Nordens svampe” af Morten Lange fra 1990.

Er den ok at bruge for en forholdsvis ny svampentusiast mhp at finde spiselige svampe?

Er der evt. nogle ting jeg kan og bør rette? Har læst et sted at der kan være fejl i gamle bøger, men kan ikke genfinde teksten nu?

Vh Jens.

Besvar | Kommentér

Niels K. Mortensen

Svaraktivitet:

(705)
#1 Svar postet d. 12-11-19 kl. 19:17. Emne: Er “Nordens svampe” af Morten Lange en ok bog?
Hej Jens.

Det var en rigtig god svampebog, da den blev udgivet for snart 30 år siden. Den er nok ikke helt ok til at bruge nu om dage. Der er mange flot tegnede illustrationer, men de er trods alt ikke fotos. Endvidere har mange svampe fået nye navne, og mange arter der tidligere var regnet som gode spisesvampe frarådes i dag. Jeg vil anbefale dig at investere i noget nyere (F.eks. Politikens Svampebog i 2019 udgaven).

mvh Niels.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator