Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
10. december 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Edderkopper og andre spindlere -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Heine Justesen
Hvad hedder denne edderkop? (Læst 102 gange) Postet d. 14-11-19 kl. 15:41
Hvad hedder denne edderkop og er den almindelig i vores huse, da den er fanget i mit hjem, den havde en besynderlig reaktion da den vibrerede med spindet da jeg ville fange den.

På forhånd tak for al hjælpen....

Hvad hedder denne edderkop? (Hvad hedder denne edderkop og er den almindelig i vores huse, da den er fanget i mit hjem, den havde)
Foto: Heine Justesen
Klik på billedet for original størrelse (685 x 600)
Besvar | Kommentér

Lars Thomas

Svaraktivitet:

(68)
#1 Svar postet d. 14-11-19 kl. 15:46. Emne: Hvad hedder denne edderkop?
Det er ikke en edderkop, men en hornmejer - kan kendes på de to lange "horn" fortil.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Lars Thomas

Svaraktivitet:

(68)
#2 Svar postet d. 14-11-19 kl. 15:47. Emne: Hvad hedder denne edderkop?
Og så laver den ikke spind - tænker du ikke på mejeredderkoppen der? Den vibrer nemlig både med sig selv og sit spind, hvis man prøver at fange den.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Anni Lene Nielsen

Svaraktivitet:

(718)
#3 Svar postet d. 14-11-19 kl. 23:26. Emne: Hvad hedder denne edderkop?
Hej Heine

Det er kun hannen, som har de to horn. Hunnen ser sådan ud

- se linket HER

Der må have været en Mejeredderkop i nærheden, som vibrerede med spindet, og de træffes indendørs, men en mejer har ikke noget spind, og det er heller ikke normalt at træffe dem indendørs.

Venlig hilsen Anni

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Heine Justesen
#4 Kommentar postet d. 18-11-19 kl. 08:45. Emne: Hvad hedder denne edderkop?
jeg fangede den i et spind og derfor troede jeg det var en edderkop, men tak for hjælpen

Besvar | Kommentér

Anni Lene Nielsen
#5 Kommentar postet d. 18-11-19 kl. 13:38. Emne: Hvad hedder denne edderkop?
Det forklarer sagen, for den har kæmpet for at komme fri, og det ser også ud til, at det har kostet den et ben (ligger til højre), som mangler i mejerens højre side (venstre set fra os)

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator