Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
25. januar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Galler og miner -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Gerner Jensen
Er det overhovedet en galle ? (Læst 116 gange) Postet d. 15-11-19 kl. 15:15
Set i Hesede Skov (Faxe), Paradishaven, hvor der er flere "fremmedartede" trær. På tørt blad af Rød-Eg. Lå på jorden med undersiden opad.

Er det overhovedet en galle ? (Set i Hesede Skov (Faxe), Paradishaven, hvor der er flere "fremmedartede" trær. På tørt blad af Rød-)
Foto: gerner
Klik på billedet for original størrelse (836 x 650)
Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#1 Kommentar postet d. 15-11-19 kl. 15:16. Emne: Er det overhovedet en galle ?
Så næsten ud på smme måde på oversiden af bladet.

Er det overhovedet en galle ? (Så næsten ud på smme måde på oversiden af bladet.)
Foto: gerner
Klik på billedet for original størrelse (816 x 650)
Besvar | Kommentér

Simon Haarder

Svaraktivitet:

(1220)
#2 Svar postet d. 15-11-19 kl. 15:34. Emne: Er det overhovedet en galle ?
Taphrina caerulescens, en svamp:

- se linket HER

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#3 Kommentar postet d. 15-11-19 kl. 15:41. Emne: Er det overhovedet en galle ?
Tak, Simon Jeg havde godt nok selv en anelse om, at det kunne være svamp, men valgte at starte her, og så fik jeg ovenikøbet svar, selvom det var forkert kategori

Besvar | Kommentér

Linda Kjær-Thomsen
#4 Kommentar postet d. 24-11-19 kl. 22:38. Emne: Er det overhovedet en galle ?
Gerner, det er skam galler! De kan også frembringes af svampe og bakterier. Der behøver ikke være en larve inden i

Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#5 Kommentar postet d. 25-11-19 kl. 14:48. Emne: Er det overhovedet en galle ?
Tak, Linda, jeg gik ud fra, at en galle altid var "bosted" for et væsen fra dyreriget. Var ikke klar over, at udtrykket også brugtes i forbindelse med svampe.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator