Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
11. maj 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Mosser -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Birgit Knudsen
Fløjls-kortkapsel, Brachythecium velutinum? (Læst 256 gange) Postet d. 16-11-19 kl. 16:10
15. november på kystskrænten et stykke nord for Ulbjerg Klint.

Meget bleg, tæt, kortskuddet.

Sporehusskafter der er vortede hele vejen ned og godt en cm lange.

Smalle blade der er mere eller mindre tandede. Grenbladene tydeligere tandede end stammebladene.

Har jeg hittet mig en ny art?

Fløjls-kortkapsel, Brachythecium velutinum? (15. november på kystskrænten et stykke nord for Ulbjerg Klint.

Meget bleg, tæt, kortskuddet. 
Sp)
Birgit Knudsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 533)
Besvar | Kommentér

Birgit Knudsen
#1 Kommentar postet d. 16-11-19 kl. 16:11. Emne: Fløjls-kortkapsel, Brachythecium velutinum?
......

Fløjls-kortkapsel, Brachythecium velutinum? (......)
Besvar | Kommentér

Birgit Knudsen
#2 Kommentar postet d. 16-11-19 kl. 16:11. Emne: Fløjls-kortkapsel, Brachythecium velutinum?
.....

Fløjls-kortkapsel, Brachythecium velutinum? (.....)
Besvar | Kommentér

Birgit Knudsen
#3 Kommentar postet d. 16-11-19 kl. 16:13. Emne: Fløjls-kortkapsel, Brachythecium velutinum?
....

Fløjls-kortkapsel, Brachythecium velutinum? (....)
Besvar | Kommentér

Birgit Knudsen
#4 Kommentar postet d. 16-11-19 kl. 16:14. Emne: Fløjls-kortkapsel, Brachythecium velutinum?
...

Fløjls-kortkapsel, Brachythecium velutinum? (...)
Klik på billedet for original størrelse (800 x 533)
Besvar | Kommentér

Birgit Knudsen
#5 Kommentar postet d. 16-11-19 kl. 16:15. Emne: Fløjls-kortkapsel, Brachythecium velutinum?
..

Fløjls-kortkapsel, Brachythecium velutinum? (..)
Klik på billedet for original størrelse (800 x 298)
Besvar | Kommentér

Troels Kornfelt

Svaraktivitet:

(478)
#6 Svar postet d. 16-11-19 kl. 18:18. Emne: Fløjls-kortkapsel, Brachythecium velutinum?
Enig i Fløjls-kortkapsel. Flotte fotos .

Troels

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Bent Odgaard

Svaraktivitet:

(844)
#7 Svar postet d. 16-11-19 kl. 20:26. Emne: Fløjls-kortkapsel, Brachythecium velutinum?
Hej Birgit,

Jeg er også enig. De smalle, tandede og ensidigt vendte blade med enkelt nerve er karakteristiske. MVh Bent

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Birgit Knudsen
#8 Kommentar postet d. 18-11-19 kl. 09:40. Emne: Fløjls-kortkapsel, Brachythecium velutinum?
Mange tak Troels og Bent Der er blevet lidt længere imellem snapsene men så er glæden og energien vel så meget større når det sker at en ny dukker op.

Besvar | Kommentér

Birgit Knudsen
#9 Kommentar postet d. 31-03-21 kl. 10:25. Emne: Fløjls-kortkapsel, Brachythecium velutinum?
Gad vidst om jeg kan nå dig via denne gamle tråd Bent Jeg mødte mossen igen i går, måske endda på nøjagtig samme sted, men uden at genkende den, så jeg måtte finde frem til navnet igen. Derved kom jeg også til at læse om den igen, og så kan jeg jo ikke lade være med at studse over at den findes i skove, som den danske mosflora skriver, og i skyggede og fugtige miljøer som Nationalnyckeln skriver. Men min er jo på vestvendt åben kystskrænt, med ikke et eneste træ i nærheden. Jeg ved godt at du har godkendt og den er kvalitetssikret, alligevel irriterer det her mig så jeg endnu engang nok er nødt til at få at vide at det er okay jeg kan da heller ikke få den til at passe på noget andet.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator