Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
15. december 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Henry Rasmussen
Hvilken skalleslugerlignende fugl ved Frederikshavn (Læst 373 gange) Postet d. 17-11-19 kl. 20:12
Næbbet siger vel skallesluger, men jeg kan ikke få den meget sorte farve til at passe på stor eller toppet skallesluger.

Så hvilken fugl er det, jeg har fotograferet ved stranden lige nord for Frederikshavn Strand ?

Hvilken skalleslugerlignende fugl ved Frederikshavn (Næbbet siger vel skallesluger, men jeg kan ikke få den meget sorte farve til at passe på stor eller )
Henry Rasmussen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (881 x 569)
Besvar | Kommentér

Henry Rasmussen
#1 Kommentar postet d. 17-11-19 kl. 20:13. Emne: Hvilken skalleslugerlignende fugl ved Frederikshavn
Nedefra....

Hvilken skalleslugerlignende fugl ved Frederikshavn (Nedefra....)
Henry Rasmussen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 534)
Besvar | Kommentér

verner Frandsen

Svaraktivitet:

(412)
#2 Svar postet d. 17-11-19 kl. 20:25. Emne: Hvilken skalleslugerlignende fugl ved Frederikshavn
Toppet skallesluger. Bemærk det ret lange smalle næb uden negl i spidsen.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Karl Schlichter

Svaraktivitet:

(52)
#3 Svar postet d. 17-11-19 kl. 20:26. Emne: Hvilken skalleslugerlignende fugl ved Frederikshavn
Hej Henry

Det er en toppet skallesluger - en hun.

Venlig hilsen

Karl

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Henry Rasmussen
#4 Kommentar postet d. 17-11-19 kl. 20:35. Emne: Hvilken skalleslugerlignende fugl ved Frederikshavn
OK...tak.

Besvar | Kommentér

Anders Østerby

Svaraktivitet:

(123)
#5 Svar postet d. 18-11-19 kl. 14:47. Emne: Hvilken skalleslugerlignende fugl ved Frederikshavn
Som allerede nævnt er det toppet skallesluger. Fuglene kommer nemt til at se mørkere ud end normalt, når billederne tages i novembermørket.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Niels J. Henriksen

Svaraktivitet:

(1157)
#6 Svar postet d. 18-11-19 kl. 18:40. Emne: Hvilken skalleslugerlignende fugl ved Frederikshavn
Bare lige en lille korrektion. Den toppede her er en ungfugl - højst sansynligt en andrik (han). Det ligner mest en fugl i eller godt på vej ind i første voksendragt, men billedet er ikke tydeligt nok til at jeg kan sige det med sikkerhed, så ung and (hun) kan ikke helt udelukkes.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator