Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
8. december 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Gerner Jensen
Hvilken svamp ? (Læst 136 gange) Postet d. 20-11-19 kl. 13:55
Odden (Stevns) 19.11.19. På tør strandeng/overdrev. Hat klokkeformet, ca. 4 cm ved randen. Ingen bemærkelsesværdig lugt.

Hvilken svamp ? (Odden (Stevns) 19.11.19. På tør strandeng/overdrev. Hat klokkeformet, ca. 4 cm ved randen. Ingen bem)
Foto: gerner
Klik på billedet for original størrelse (742 x 600)
Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#1 Kommentar postet d. 20-11-19 kl. 13:57. Emne: Hvilken svamp ?
Stok ca. 5 -6 cm høj

Hvilken svamp ? (Stok ca. 5 -6 cm høj)
Foto: gerner
Klik på billedet for original størrelse (730 x 600)
Besvar | Kommentér

Henrik Tranberg
#2 Kommentar postet d. 20-11-19 kl. 17:11. Emne: Hvilken svamp ?
ku være i nærheden af Toppet Huesvamp, hvis den er på ved hhv. myggelarverne har ædt de anastomoserende lameller

Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#3 Kommentar postet d. 24-11-19 kl. 08:51. Emne: Hvilken svamp ?
Hej Henrik,

undskyld den sene respons, men jeg har aldrig fået nogen advismail om dit indlæg.

Jeg er 99% sikker på, at der ikke var noget ved/træ på voksestedet. De tørre blade, der anes på billederne, stammer formentlig fra Rynket Rose, som findes i alt for store mængder på stedet. I området er der enkelte egebuske og frugttræer, men ikke tæt på svampen. Ved fremkaldelsen af billedet opdagede jeg det lille dyr under hatten, så der kan sagtens være spist af lamellerne.

Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede

Svaraktivitet:

(3118)
#4 Svar postet d. 24-11-19 kl. 13:35. Emne: Hvilken svamp ?
Ville det ikke være sært, hvis samtlige anastomoserende lameller var fortæret? Så jeg tænker en anden svamp.

Ole

Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#5 Kommentar postet d. 24-11-19 kl. 16:04. Emne: Hvilken svamp ?
Mærkeligt, jeg har heller ikke fået advismail på Ole s indlæg.

Men tak til jer begge. Jeg må holde øje med tråden, hvis der skulle komme flere indlæg.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator