Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Insekter og entomologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Flemming Rasmussen
Hvilken stor bille (Læst 256 gange) Postet d. 20-11-19 kl. 19:23
landede lige nu på min terrasse - med så stort rabalder, at vi (og katten) hørte under aftensmaden

Jeg undskylder, hvis den er helt ordinær - mine evner inden for det felt kan ligge på et meget lille sted

Anslået ca 25-30 mm lang

Hvilken stor bille (landede lige nu på min terrasse - med så stort rabalder, at vi (og katten) hørte under aftensmaden ;)
Flemming Rasmussen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Mogens Holmen

Svaraktivitet:

(244)
#1 Svar postet d. 20-11-19 kl. 20:49. Emne: Hvilken stor bille
Det er en fin han af Rundhoftet vandkalv. - se linket HER

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Flemming Rasmussen
#2 Kommentar postet d. 21-11-19 kl. 15:16. Emne: Hvilken stor bille
Tak for svar Mogens

6-benet kræ er som sagt ikke lige min kompetence.

Er det "normalt" at se dem ude af vandet (og flyvende rundt i mørke) på denne årstid? - Det kunne jeg ikke lige læse af dit fine link.

Besvar | Kommentér

Mogens Holmen
#3 Kommentar postet d. 21-11-19 kl. 18:18. Emne: Hvilken stor bille
De fleste arter af vandkalve (bl.a. denne her) flyver sædvanligvis, når det er mere eller mindre mørkt.

På denne årstid er det jo gerne lidt koldt, og de fleste af de store Dytiscus-vandkalve har nok også allerede fundet et passende sted at overvintre, men nogle af dem kan faktisk godt flyve ved ret lav lufttemperatur, hvis de vil. De skal nok bruge lidt mere tid på at varme flyvemuskerne op først, så.

Besvar | Kommentér

Flemming Rasmussen
#4 Kommentar postet d. 21-11-19 kl. 20:14. Emne: Hvilken stor bille

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator