Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
22. januar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Edderkopper og andre spindlere -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Morten Kofoed-Hansen
Oligolophus hanseni Lille murmejer? (Læst 171 gange) Postet d. 24-11-19 kl. 23:49
Denne lille mejer, men en kropslængde på 5 mm og 20 mm lange ben på 2. benpar fundet i Rude skov d.d. Jeg kan se tre torne forrest og en mørke længdestribe mellem øjnene....er jeg havnet det rigtige sted?

med venlig hilsen

Morten

Oligolophus hanseni  Lille murmejer? (Denne lille mejer, men en kropslængde på 5 mm og 20 mm lange ben på 2. benpar fundet i Rude skov d.d)
Morten Kofoed-Hansen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (733 x 600)
Besvar | Kommentér

Morten Kofoed-Hansen
#1 Kommentar postet d. 24-11-19 kl. 23:50. Emne: Oligolophus hanseni Lille murmejer?
Billede 2

Oligolophus hanseni  Lille murmejer? (Billede 2)
Besvar | Kommentér

Morten Kofoed-Hansen
#2 Kommentar postet d. 24-11-19 kl. 23:50. Emne: Oligolophus hanseni Lille murmejer?
Billede 3

Oligolophus hanseni  Lille murmejer? (Billede 3)
Klik på billedet for original størrelse (736 x 600)
Besvar | Kommentér

Werner Meng

Svaraktivitet:

(861)
#3 Svar postet d. 25-11-19 kl. 13:14. Emne: Oligolophus hanseni Lille murmejer?
Det kan være lidt vanskeligt at bedømme dem ud fra et foto. O. hanseni plejer at have små supplerende dentikler ved siden og bag dens trident. På palpens patella syns jeg en antydning af en apophyse er synligt hvilket ville passe til O. hanseni, størrelsen og kropsformen kunne tyde på en han.

M.v.h. Werner

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Morten Kofoed-Hansen
#4 Kommentar postet d. 25-11-19 kl. 16:03. Emne: Oligolophus hanseni Lille murmejer?
Tak, Werner - mener godt at kunne se udvæksten, men jeg ser lige om jeg kan blive mere sikker under mikroskop...melder tilbage.

mvh Morten

Besvar | Kommentér

Morten Kofoed-Hansen
#5 Kommentar postet d. 25-11-19 kl. 18:24. Emne: Oligolophus hanseni Lille murmejer?
Nu blev jeg jo stædig og ville gerne se de karakterer, du nævner ordentligt. Jeg blev til gengæld nok bare lidt mere forvirret.

Jeg ser ingen laterale torne omkrig tridenten (billede her), men en række på 5 just bag (næste billede).

Paplerne ved jeg heller ikke hvordan jeg skal tolke længere, samme palpe fotograferet fra begge sider.

Hvad tænker du, Werner?

mvh Morten

Oligolophus hanseni  Lille murmejer? (Nu blev jeg jo stædig og ville gerne se de karakterer, du nævner ordentligt. Jeg blev til gengæld no)
Klik på billedet for original størrelse (800 x 525)
Besvar | Kommentér

Morten Kofoed-Hansen
#6 Kommentar postet d. 25-11-19 kl. 18:25. Emne: Oligolophus hanseni Lille murmejer?
Billede 5

Oligolophus hanseni  Lille murmejer? (Billede 5)
Klik på billedet for original størrelse (694 x 600)
Besvar | Kommentér

Morten Kofoed-Hansen
#7 Kommentar postet d. 25-11-19 kl. 18:25. Emne: Oligolophus hanseni Lille murmejer?
Billede 6

Oligolophus hanseni  Lille murmejer? (Billede 6)
Klik på billedet for original størrelse (800 x 588)
Besvar | Kommentér

Morten Kofoed-Hansen
#8 Kommentar postet d. 25-11-19 kl. 18:26. Emne: Oligolophus hanseni Lille murmejer?
Billede 7

Oligolophus hanseni  Lille murmejer? (Billede 7)
Klik på billedet for original størrelse (655 x 600)
Besvar | Kommentér

Werner Meng
#9 Kommentar postet d. 25-11-19 kl. 19:56. Emne: Oligolophus hanseni Lille murmejer?
Jeg har forstørret billedet af palpens patella hvor jeg mener apophysen er synligt, det kan være du kan lave et bedre bilede men jeg mener den er god nok med O. hanseni

Oligolophus hanseni  Lille murmejer? (Jeg har forstørret billedet af palpens patella hvor jeg mener apophysen er synligt, det kan være du )
Werner Meng har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator