Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
14. december 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Henry Rasmussen
Vindrossel ? (Læst 271 gange) Postet d. 03-12-19 kl. 13:32
Søndag brugte jeg nogen timer på Vestre Kirkegård i København, uden at møde skyggen af en sanger fra Himalaya, hverken baryton eller smørtenor. Og den eneste fuglekonge, jeg så, den så jeg nedefra, så om den havde rød top eller ikke, det har jeg ingen anelse om.

Men når jeg nu trawler fotos igennem, så var dette ét af mine sidste billeder, af en fugl, jeg ikke kunne se ordentligt søndag. Og jeg bemærker den klare hvide bue over øjet. Så jeg må spørge: Er det faktisk en vindrossel ?

Vindrossel ? (Søndag brugte jeg nogen timer på Vestre Kirkegård i København, uden at møde skyggen af en sanger fra)
Henry Rasmussen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 516)
Besvar | Kommentér

Henry Rasmussen
#1 Kommentar postet d. 03-12-19 kl. 13:34. Emne: Vindrossel ?
Her er hovedet drejet, så man ikke kan se den hvide bue...men man kan se, at den hvide bue ikke stammer fra en kvist....

Vindrossel ? (Her er hovedet drejet, så man ikke kan se den hvide bue...men man kan se, at den hvide bue ikke stam)
Henry Rasmussen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 565)
Besvar | Kommentér

Svend Ove Jensen

Svaraktivitet:

(626)
#2 Svar postet d. 03-12-19 kl. 14:03. Emne: Vindrossel ?
Ja,det må det være

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Henry Rasmussen
#3 Kommentar postet d. 03-12-19 kl. 14:34. Emne: Vindrossel ?
Tak. Den er ny på min liste...

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator