Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
25. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Edderkopper og andre spindlere -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Morten Kofoed-Hansen
Stor Dødningehovedmejer Paranemastoma quadripunctatum? (Læst 221 gange) Postet d. 08-12-19 kl. 16:00
Denne er sigtet fra bladlaget i højstammet bøgeskov i Jægersborg hegn 7/12. Det kom lidt bag på mig at det viste sig at være en dødningehovedmejer, fordi den var så stor - 15 mm lang inkl. ben, krop 3 mm lang. Med de udviskede gule pletter lurer jeg på ideen om Paranemastoma quadripunctatum, men har brug for en second opinion.

med venlig hilsen

Morten

Stor Dødningehovedmejer Paranemastoma quadripunctatum? (Denne er sigtet fra bladlaget i højstammet bøgeskov i Jægersborg hegn 7/12. Det kom lidt bag på mig )
Morten Kofoed-Hansen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Morten Kofoed-Hansen
#1 Kommentar postet d. 08-12-19 kl. 16:01. Emne: Stor Dødningehovedmejer Paranemastoma quadripunctatum?
Billede 2

Stor Dødningehovedmejer Paranemastoma quadripunctatum? (Billede 2)
Morten Kofoed-Hansen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (775 x 600)
Besvar | Kommentér

Werner Meng

Svaraktivitet:

(866)
#2 Svar postet d. 09-12-19 kl. 11:41. Emne: Stor Dødningehovedmejer Paranemastoma quadripunctatum?
Den kan nok ikke bestemmes ud fa billedet har du belæg? Arten er kun fundet i Rødbyhavn 2009 0g 2012 du må nok henvende dig til Henrik Enghoff, Jan Pedersen eller Søren Toft.

M.v.h. Werner

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Morten Kofoed-Hansen
#3 Kommentar postet d. 09-12-19 kl. 14:37. Emne: Stor Dødningehovedmejer Paranemastoma quadripunctatum?
Tak, Werner....ja, jeg har belæg. Jeg melder tilbage, når der er nyt.

Mvh Morten

Besvar | Kommentér

Morten Kofoed-Hansen
#4 Kommentar postet d. 09-12-19 kl. 22:34. Emne: Stor Dødningehovedmejer Paranemastoma quadripunctatum?
Så helt tilfældigvis Henrik på ZM idag. Han siger at det ser fornuftigt ud, men med et par lignende, potentielle kandidater i banken, er det nok klogest ikke at sige noget sikkert, før belægget har været under kniven.

mvh Morten

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator